Bemutatkozás

Karácsony Gergely vagyok, a Párbeszéd Magyarországért elnökségi tagja.

E-mail: gergely.karacsony@parlament.hu

Találkozzunk a Facebookon

Videók

Friss

Nincs megjeleníthető elem

Miért aljasság a regisztráció? 5.

2012.09.26. 17:09 bontópál

Az eddigi bejegyzéseimben többféle megközelítésben bíráltam a regisztrációt: gyakorlati-technikai érveket és filozófiai-elméleti megfontolásokat is igyekeztem felsorakoztatni. Egy szempont azonban kimaradt: milyen politikai érdek húzódik meg a bevezetése mögött. Számomra ugyanis az önmagában huszadrangú kérdés, hogy melyik pártnak kedvez vagy melyiknek nem – még akár igaza is lehet Gulyás Gergelynek, hogy a bevezetésének az LMP lenne a nyertese. Azért ellenzem körömszakadtáig, mert akadályozza a választói akarat érvénysülését és így tovább betegíti a magyar demokráciát.

A dolog megértéséhez azonban természetesen hozzátartozik, hogy a Fidesz azért ragaszkodik a regisztrációhoz, mert azt gondolja, hogy az jó neki. Ha végignézzük a választást illetően az elmúlt két évben meghozott döntéseket vagy beharangozott javaslatokat, akkor világosan látható, hogy kivétel nélkül mindegyik egyszerű zsigeri hatalomféltésből született. Nincsenek elvek, csupán a nyers hatalmi érdek, hogy drámai népszerűségvesztés ellenére is meg tudják nyerni a választást.

A Fidesz nyolcféle akadályt fundált ki a választói akarat érvényesülésével szemben. Melyek ezek?

000773841-2654-330.jpg(a kép forrása)

  1. Előző bejegyzésemben kitértem rá, hogy a Kubatov-adatbázissal, a fideszes helyi kiskirályok megfélemlítő erejével és az évek során korrupcióval összeszedett milliárdos pártvagyonnal a Fidesz a regisztrációs kampányban óriási helyzeti előnyben lesz a mobilizációnál.
  2. A regisztrációval feltehetően éppen azoknak a társadalmi csoportoknak a politikai aktivitását szorítanák vissza, ahol a Fidesz a legtöbb szavazatot vesztette: a szegényekét, a kistelepülésen élőkét és fiatalokét. És általában: azokat a bizonytalan szavazókat tartanák  távol a szavazástól, akik mélységesen csalódtak bennük.
  3. A legerősebb manipulációs elem a választókerületek határának újraszabása. A hagyományosan fideszes választókerületek átlagban jóval kisebbek, az ellenzékiek pedig nagyobb lettek, így az ellenzéki választópolgárok szavazati súlya csökken, a jobboldaliaké pedig nő. Számításaim szerint az ebből fakadó csalás mértéke óriási: bármelyik ellenzéki formációnak 2-300 ezer  szavazatot kell rávernie a Fideszre, hogy ugyanannyi mandátum szerezzen. (Hasonló következtetése jutott a Republikon Intézet, a Haza és Haladás és a Political Capital is). Így simán elképzelhető, hogy valamelyik ellenzéki formáció több szavazatot kap, mégis a Fidesz nyeri a választást. Ez nem más, mint egy intézményesített választási csalás.
  4. Egyfordulósra változtatták a választási rendszert, ami mindig az egységes, egyközpontú erőknek (Fidesz) kedvez és hátrányos helyzetbe hozza a többszínű, több pártból álló szereplőket. Tették ezt annak ellenére, hogy korábban a Fidesz a kétfordulós rendszert támogatta, a miniszterelnök maga a 2002-es választás második fordulója előtt még könnyes szemmel elemezte annak előnyeit.
  5. Az ajánlószelvények eltörlésének is az volt a célja, hogy a jelöltállítás radikális könnyítésével  még több ellenzéki jelölt legyen, meggyengítve ezzel a Fidesz jelenlegi riválisait. Az, hogy egy állampolgár több jelöltet is ajánlhat, kiválóan alkalmas arra, hogy a Fidesz aktivistái összegyűjtsék az ellenzéki pártok táborát megosztó kamupártok ajánlásait – javaslom nekik a „Tényleg Lehet Más a Politika”, a „Legjobb Magyarországért” és a „Magyar Szocialista Munkás Párt” neveket. Bohózatba fulladhat az egész, ha tényleg milliós támogatás is járul a jelöltséghez. Mindez akkor is igaz, hogy az ajánlócédula-rendszer eltörlésének kivételesen van szerencsés mellékhatása is. Egy elemzés találó megfogalmazásában: „Azzal a ritka helyzettel állunk szemben, amikor a parciális politikai érdek pozitív demokratikus hozadékkal is jár.” Persze a jelöltállítás könnyítése csak akkor járulna hozzá a politikai élet megújításához, ha csökkentenék a bejutási küszöböt, ami eszük ágában sincs. És persze az sem zavarta a fideszes döntéshozókat, hogy alig egy éve még a rendszer megtartása mellett érveltek.
  6. A teljes választási eljárást kilence éven keresztül Fideszes pártkatonák felügyelik majd a Nemzeti Választási Bizottságban.
  7. Hogy mennyire nem a tőlük független politikai szervezetek segítése a céljuk, az abból is látható, hogy a jelöltállító szervezetek aktivistáinak személyi adatiat le kell adni a választási szervekhez. Ez a javaslat csak arra jó, hogy a potenciális aktivisták ne merjék bevállalni, hogy részt vesznek valamelyik párt kampányában - nehogy megüssék a bokájukat.
  8. Noha a kampányfinanszírozásról még nem tudhatunk semmi biztosat, ne legyen kétségünk afelől, hogy ezt is maguk javára fordítják. A pártok állami támogatásának csökkentésével/megvonásával való fenyegetés már önmagában is rendkívül durva nyomásgyakorlás egy olyan párttól, amelyik korábban milliárdokat költött el feketén. a kampányra. Egy ilyen párttól még az az egyébként támogatható javaslat is visszás, hogy a kampánytámogatással való visszaélésre vonatkozó tényállást felvenné a Büntető törvénykönyvbe. Különösen azért, mert korábban többször is megfúrta a pártfinanszírozás rendezését. A kereskedelmi médiumokban való hirdetés betiltásával pedig rendkívüli módon felértékelődne az óriásplakátok szerepe – mint tudjuk, ezen a piacon az állami hirdetések révén éppen most hasítanak óriásit a Simicska-Nyerges cégek. Ők feltehetően nem kérnek majd sokat a fideszes hirdetésekért. A Szalai Annamária-féle médiahatóság és a köztévé szakmai tönkretétele tovább szűkíti az értelmes, informatív kampány esélyét.

Nyolc sunyi akadály az állampolgári akarat érvényesülése előtt. Ehhez értenek. Az orbáni politikai nagy receptje: kormányozz akármilyen rosszul, ha ügyesen csavargatod a hatalmi potmétereket, akkor Tiéd marad a hatalom.

Hát nem! Ha valaki ennyire félti a hatalmát, azt utoléri a végezet.

Az öt részes, a regisztráció ellen indított sorozatnak ezennel vége. De lesz még egy ráadás. Legközelebb arról írok, hogy bár a regisztráció bevezetése egy óriási szemétség, mégis éppen ez lehet az alkalom arra, hogy az ellenzék végre összeszedje magát és feltüzelje a lelombozott országot.

 

**********

A sorozat első részében arról írtam, hogy az előzetes regisztráció bevezetésével egy jól működő regisztrációs rendszert rombolnánk le, és ezzel „felzárkóznánk” az Egyesült Államokat hosszú évtizedek óta feszítő, rosszul működő rendszerhez.

A második részben arról írtam, hogy miért hazugak azok az érvek, amelyek a regisztráció bevezetését egyfajta technikai szükségszerűségként állítják be.

A harmadik rész arról szólt, hogy a regisztráció valószínűleg nem a kevésbé tudatos, hanem csupán a kevésbé pártelkötelezett és a pártok által nehezebben mozgósítható állampolgárok maradnának ki a voksolásból.

A negyedik rész arról szólt, hogy a választókat hibáztatni a hazai demokrácia rossz állapota miatt finoman szólva is vérlázító. A tudatosabb választói közönség kialakításért is politikusok tehetnék a legtöbbet.

 

Ha tetszett a cikk, csatlakozz Facebook oldalamhoz és kövesd későbbi bejegyzéseimet is:

140 komment · 8 trackback

Címkék: Címkék

A bejegyzés trackback címe:

https://karacsonygergely.blog.hu/api/trackback/id/tr284804564

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Levél a Jó Pásztorhoz 2012.10.01. 06:43:06

Tisztelt Hartland!Látom, a blogján szívesen közöl mindenféle nyílt leveleket. Megtenné, hogy az enyémet is?Köszönettel üdvözli:A Fekete Bárány*Jól van, jól van. Kicsit unom ugyan, hogy neves és névtelen levelezők üzenőfüzetnek használják a blogomat, de...

Trackback: Levél a Jó Pásztorhoz 2012.10.01. 06:43:02

Tisztelt Hartland!Látom, a blogján szívesen közöl mindenféle nyílt leveleket. Megtenné, hogy az enyémet is?Köszönettel üdvözli:A Fekete Bárány*Jól van, jól van. Kicsit unom ugyan, hogy neves és névtelen levelezők üzenőfüzetnek használják a blogomat, de...

Trackback: Levél a Jó Pásztorhoz 2012.10.01. 06:42:23

Tisztelt Hartland!Látom, a blogján szívesen közöl mindenféle nyílt leveleket. Megtenné, hogy az enyémet is?Köszönettel üdvözli:A Fekete Bárány*Jól van, jól van. Kicsit unom ugyan, hogy neves és névtelen levelezők üzenőfüzetnek használják a blogomat, de...

Trackback: Levél a Jó Pásztorhoz 2012.10.01. 06:42:19

Tisztelt Hartland!Látom, a blogján szívesen közöl mindenféle nyílt leveleket. Megtenné, hogy az enyémet is?Köszönettel üdvözli:A Fekete Bárány*Jól van, jól van. Kicsit unom ugyan, hogy neves és névtelen levelezők üzenőfüzetnek használják a blogomat, de...

Trackback: Túl lehet-e harsogni az agresszív, rosszindulatú fideszes kommunikációt? 2012.09.27. 18:32:02

Lehet próbálni, de nem érdemes ezzel tölteni az időt. Megkerülni egyszerűbb. Észrevetted már, hogy pár napja a Fidesz az első vonalba tolta a jobboldali bloggereket, hogy össztűz alá vegyék az MSZP kommunikációját, hogy a “leleplezéseket”, ...

Trackback: Sírvaröhögős törvényjavaslat-paródiát nyújtott be az előzetes regisztrációhoz Szanyi Tibor 2012.09.27. 18:30:46

“E törvény erejénél fogva feliratkozottnak minősülnek azok, akik a korábbi kormányzati konzultációk során visszaküldött válaszaikban hiánytalanul eltalálták a Kormány előzetes szándékát, illetve minden kétséget kizáróan egyetértettek a Kormány el...

Trackback: A nép elutasítja a regisztrációt - beleáll a Fidesz? 2012.09.27. 16:38:36

Schmitt és a családon belüli erőszak után újabb 80%-os ügy körvonalazódik, ez azonban sokkal direktebb módon érinti a Fidesz hatalomtechnikai elképzelését: a választás előtti regisztrációt.A regisztráció lényege, hogy valamilyen módon jelezni kell a hi...

Trackback: Regisztráció: nem, ez rossz az LMP-nek! 2012.09.27. 09:06:32

A legfiatalabb, és legalacsonyabb választási hajlandósággal bíró szavazói bázisra az ökoszociálisok pártja épült. Ellentétben mindazzal, amit a kormány állít, az LMP nem nyertese, hanem méltatlanul hátrányos helyzetbe hozott vesztese lehet a regisztr...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magyar ember teli szájjal 2012.09.27. 16:34:51

Az a baj hogy nincs programotok azon kívül hogy majd húdemegnövejjük az szja-t a gazdagokon. Ebből pedig nem lesz kilábalás. Orbánra kenni kényelmes lehet de nem ezért fogtok eltűnni hanem magatok miatt.

s 2012.09.27. 16:50:57

Nincs program. Sem az lmp-nek, sem senkinek. Ez így kevés. Csak azért nem fog senki szavazni, hogy ne azok lopják szanaszét az országot, akik eddig tették. Emelkedik a mérce. Most már csak az jöjjön, aki tudja is, hogy mit fog csinálni, és el tudja magyarázni nekünk is, választóknak. A többi elmehet a picsába.

belekotty 2012.09.27. 16:54:05

Egyet kell értenem az előttem szólókkal. Orbán fikázása kevés lesz 2014-ben.

belekotty 2012.09.27. 16:55:40

Ez már egyszer el volt játszva hogy az ellenzék eltitkolja a programját, aztán amikor kormányra kerül más sincs mint rögtönzés. Ami pedig láthatólag előre el volt tervezve arról mélyen hallgattak.

873ujr3rk 2012.09.27. 17:03:08

én lassan elkezdenék gyanakodni. hogy például azon, hogy a böszmeségek kimondása kevés. akit érdekel látja.
hanem azt kéne mondani hogyan legyen. de úgy ám, hogy a butuskák is értsék és szeressék.
másképpen bukó.

Zest 2012.09.27. 17:04:07

Most már minden nap két "orbántakarodj" blog bejegyzés fog index címlapra kerülni? Tényleg ekkora sz@rban vagytok?

Noti75 · http://www.megmondogato.blog.hu 2012.09.27. 17:10:41

én meg már kezdem nagyon unni ezt a műhisztit.
kit akadályoz? miben?
kapsz egy levelet, visszaküldöd és már regisztráltál is. mit lehet ezen ennyit hisztériázni?
megjegyzem, ezen egyszeri és valóban semmilyen akadályba nem ütköző regisztráció után életed végéig automatikusan részt vehetsz (tehát minden további nélkül) minden népszavazáson.
ha nem küldöd vissza a levelet, utána is bármikor regisztráltathatod magad.
felfújt lufi. és egyre unalmasabb.
nem inkább attól tetszenek félni, hogy valójában nincs is az az "elképesztő és mindent elsöprő népharag", amit egyesek idevizionálnak? mert van ebben azért némi logikai bukfenc.
állítólag akkora, de akkora a népharag, hogy az csak na. ugyanakkor ez az elképesztő népharag mégsem sarkallja arra a választópolgárokat, hogy egy egyszerű levelet feladjanak a postán???

Brix 2012.09.27. 17:15:15

@magyar ember teli szájjal: Igen a fidesz is maga miatt fog eltűnni a hatalomból! Azért, mert törvényi eszközökkel módszeresen ellehetetlenítették a kisembert. Minden intézkedésük , legyen szó az Alaptörvényből kivett szociális jogokról, az új munka törvénykönyvről, vagy az adójóváírás elvételéről a társadalom többsége számára hátrányos változásokat okozott. A kisebbség, a már nyugati szinten élő felső-középréteg és a nemzeti nagyvállalkozók lettek Orbán új társadalmi rendszerének kedvezményezettjei, az újraelosztás fő nyertesei. Ez egy perverz társadalom, mivel a regnáló hatalomnak szándéka sincs, hogy csökkentse a társadalmi különbségeket, sőt mesterséges eszközökkel segíti a politikailag hű elitet, a többi ember rovására

Zest 2012.09.27. 17:16:28

Néhány ellenzéki holdudvarban levő ál-értelmiségen kívül már senkit nem izgat fel ez a hisztéria a regisztráció körül. Vihar a biliben. Ugyanez volt a médiatörvény, az új alkotmány, stb. stb. körül is. Szenvedjetek csak nyugodtan, 2014-ben meg jó lesz rajtatok röhögni, ahogy pofára estek, hogy újra meglesz a fidesz 2/3-a.

Karcolt lendület 2012.09.27. 17:16:38

@belekotty:
Elhiszem, hogy nincs a lehetmas.hu kezdőlapnak beállítva nálatok, de azért ha ránéz az ember látja, hogy van elképzelésük a világról.

Ezt az "ellenzéknek nincs programja" kommunikációs panelt a Fidesz jól átvette az MSZP-től, csak nem igaz - legalábbis az LMP-re, de gondolom a Jobbikra sem. (Különben szomorú, de az MSZP-nek igaza volt, a Fidesznek tényleg kurvára nem volt elképzelése a kormányzásról - most sincs -, csak a hatalma bebetonozásáról.)

Noti75 · http://www.megmondogato.blog.hu 2012.09.27. 17:17:44

@Noti75: tárgytalan lett közben, kéretik nem figyelembe venni!

873ujr3rk 2012.09.27. 17:22:06

@Karcolt lendület:

nem
jut
el
hozzám
mit
is
akarnak

ha azt szeretnék, hogy megvegyem őket mint terméket, legyenek szívesek az arcomba tolni a terveiket.

hidd el, nagyon szeretném megvenni őket, de nem csak h a programjukat nem tudom, azt sem mondták még ki, hogy nem fognak sem az mszp-vel, sem a fidesszel koalázni.
amíg ezt nem teszik meg, számomra pl 0-t érnek bármilyen programjukat is juttatnák el valahogy mégis hozzám.

mim 2012.09.27. 17:22:13

@s: Gyorsan körbenéztem a honlapjukon és találtam valamit:
lehetmas.hu/wp-content/uploads/2011/02/lmp_alkotmanykoncepcio.pdf

Van köztük kategórikus "csináljuk vissza" pont (pl alkotmánybírósági hatáskör) ésatöbbi.. Nincs kedvem sorolni főleg mivel még nem olvastam végig.
Majd csinálok erről egy mentést és összehasonlítom a válsztások előttivel 2014-ben. :-)

Karcolt lendület 2012.09.27. 17:23:57

@Zest:
Mondjuk az 1,2 millió szavazattal elért 2/3-ra nem nagyon verhetitek majd magatokat, némileg kétséges lesz a kormány és a Parlament legitimitása.

873ujr3rk 2012.09.27. 17:26:36

@Zest: hmm mármint addig ok h megsemmisülnek a komenisták és nagyon szereted a fideszt és örülsz ennek felettébb, de kérlek tegyük fel a most elképzelhetetlent és végezzük el a gondolatkisérletet mi lesz ha egyszer mégis és jönnek újra a kommerek. olyan jogrendet örökölnek ami majdhogynem durvább a rendszerváltás előttinél. szerinted nem fogják felhasználni a lehetőségeiket ?

2llkedő 2012.09.27. 17:28:58

@Karcolt lendület: "némileg kétséges lesz a kormány és a Parlament legitimitása."

Most is kétséges.

Brix 2012.09.27. 17:32:11

@Zest: Most 15% körül mérnek a fidesznek a teljes lakosságon belül, ezzel nehezen lesz meg a 2/3. A gazdaság zuhanásban, reálbércsökkenés, infáció kilátástalan munkanélküliség- semmi sem igazolhatja a fidesz újraválasztását! A választásig még további megszorító intézkedések is lesznek, ha csak nem jut a kormány hitelhez az IMF-től, esetleg tavasszal hozzányúlnak a deviza tartalékokhoz

RedRum 2012.09.27. 17:34:57

@Noti75:

Nem nepharag van, hanem kozony, es akit nem erdekel az nem kuldi vissza a cuccot...

Ja, es mondjuk azok, mint jomagam is, akik tisztessegesek probaltak maradni, es hatarokon kivul dolgoznak, elnek, megint csak buknak, mivel, az MR1-ben elhangzott interju szerint legalabb is, csak par nap van a level kezhezvetelere, es visszakuldesere....es gondolom ajanlottan, csakhogy meg nagyobb szivas legyen...es mielott eszebe jut valakinek, hogy miert szavazna, aki ugysem itt el...ugyanazert, mint szolvakiai, romaniai stb. magyarok.

mardekar 2012.09.27. 17:38:22

Miért mindig az ellenkező térfél szavazatait növelik ezek a hülye libsik? :D Az emberek értelmiségi többsége ésszerűnek és jónak tartja a regisztrációt, sőt, talán még szigorítanának is rajta, hogy az általánossal rendelkező pistike ne akarjon már döntést hozni az ország jövőjéről, amikor a seggét is alig tudja kitörölni.

hümhüm 2012.09.27. 17:38:51

Kedves blogíró!
Jó sok marhaságot írtál itt össze. Kár, hogy országgyűlési képviselő vagy...

1."hogy a Kubatov-adatbázissal, a fideszes helyi kiskirályok megfélemlítő erejével és az évek során korrupcióval összeszedett milliárdos pártvagyonnal"
Senki sem félemlített meg senkit szavazáskor, el sem tudod képzelni? Sem én, sem több száz ismerősöm nem tapasztalt ilesmit, ez csak a ti fantáziátokban létezik. Vigyázz, a "korrupcióval összeszedett pártvagyont" bizonyítani kellene...
2. Ugyan, egy fiatalnak, akiben a legtöbb adrenalin buzog, hogyan venné el a kedvét a regisztráció...? Vagy gondolod, hogy egy szegény ember, ha úgy gondolja, hogy a választással befolyásolja a jövőjét, akkor nem megy el regisztrálni? Ha meg úgy gondolja, hogy mindegy, akkor regisztráció nélkül el menne szavazni? Ne viccelj.. ez önellentmondó állítás a részedről.
Mellesleg én sem díjazom a regisztrációt, de oda se neki..
3."A legerősebb manipulációs elem a választókerületek határának újraszabása." Nettó hülyeség, kispajtás. Számtan: egyes. Fantázia: ötös. Rettegés: csillagos ötös.
De vitatkozz a Velencei Bizottsággal és az Alkotmánybírósággal...
4. "Egyfordulósra változtatták a választási rendszert,"...örülj neki, már rohadt unalmas volt a plusz két hét kampány az el nem dőlt körzetekben. Íg tán még olcsóbb is lesz a processzus. Igaz, nagyobb az esély egy patthelyzetre, vagy arra, hogy érdemtelen banda kapja meg az ország vezetését.
5."Az ajánlószelvények eltörlésének is az volt a célja,"... elég rosszindulatú vagy... vagy ilyen rosszul álltok? Vagy netán te ilyen céllal törölted volna el az ajánlószelvényeket? (mindenki magából indul ki)
6."A teljes választási eljárást kilence éven keresztül Fideszes pártkatonák felügyelik"... Mondd, te teljesen hülye vagy? Azt hiszed, hogy jelent az egyáltalán valamit a választás kimenetelére nézve, hogy ki felügyeli? Vagy netán itt is magadból indulsz ki? Öngól, pajtás....
7. Te még mindig a szocializmusban gondolkodol? (holott akkor még elég kisgyerek voltál...)
8."Noha a kampányfinanszírozásról még nem tudhatunk semmi biztosat"... akkor meg mi a fenének fejtegeted egy hosszú bekezdésen át a rettegéseidet? Majd akkor mutass rá a problémákra, ha konkrét rendelkezések, jogszabályok lesznek.

Mondj le a képviselőségről... szégyenletes, amiket összehordtál.

mardekar 2012.09.27. 17:41:04

Miért mindig az ellenkező térfél szavazatait növelik ezek a hülye libsik? :D Az emberek értelmiségi többsége ésszerűnek és jónak tartja a regisztrációt, sőt, talán még szigorítanának is rajta, hogy az általánossal rendelkező pistike ne akarjon már döntést hozni az ország jövőjéről, amikor a seggét is alig tudja kitörölni.

Noti75 · http://www.megmondogato.blog.hu 2012.09.27. 17:43:06

@RedRum: azt senki nem kéri (nem kérheti) számon, hogy aki külföldön dolgozik/él miért szavaz. szerintem ebben nincs is vita köztünk.
ha nem küldöd vissza időben a levelet, az sem jelenti azt, hogy nem regisztrálhatsz. ez csak egy módja a regisztrációnak, mondjuk úgy, a legegyszerűbb. utána is regisztrálhatsz még. és ha egyszer regisztráltál, akkor onnantól kezdve már az összes jövőbeni szavazáson automatikusa potenciális résztvevőnek számítasz. tehát nem kell újra regisztrálnod, csak egyszer. (ezért sem értem, mi ez a nagy hiszti)
sokkal nagyobb probléma a regisztrációnál, hogy az ellenzéknek nincs programja, ráadásul fogalma sincs, hogy mivel szólíthatná meg az embereket. ez a nagy baj, nem az, hogy regisztrálni kell. program helyett csak hisztériakeltést tudnak letenni az asztalra. az meg szemmel láthatóan kevés...

2llkedő 2012.09.27. 17:43:16

@mardekar: "Az emberek értelmiségi többsége ésszerűnek és jónak tartja a regisztrációt, sőt, talán még szigorítanának is rajta"

Ezt honnan szedted? Megálmodtad, vagy tudod is igazolni?

2llkedő 2012.09.27. 17:46:53

@mardekar: Te állítottál valamit. Igazolni kék.

Noti75 · http://www.megmondogato.blog.hu 2012.09.27. 18:01:55

@félázsiai 2llkedő:
mitől kétséges? egyértelműen és bizonyítottan a legnagyobb támogatottságú párt kormányoz. hogyan lehet ennek kétséges a legitimitása? ne beszélj már hülyeségeket...
bár gondolom, mikor Gyurcsányékat már a nép 90%-a a pokol fenekére kívánta, csak nekik eszükbe sem jutott lelépni, benned fel sem merült, hogy akárcsak egy szemernyit is kétséges lenne a kormány legitimitása... :)
na az ilyen emberektől ráz ki a hideg. :)

2llkedő 2012.09.27. 18:02:57

@Noti75: A jelenlegi ideiglenes Tákolmány alapján ki választotta meg őket? Az egész parlamentet?

Noti75 · http://www.megmondogato.blog.hu 2012.09.27. 18:28:17

@félázsiai 2llkedő: a nép, a hatályban lévő Alkotmány alapján elment szavazni és 2/3-ot bízott rájuk. hogy helyesen tette-e, azt lehet vitatni (és talán érdemes is), de azt nem lehet vitatni, hogy megette, illetve demokratikusan tette meg. ennyi.

2llkedő 2012.09.27. 18:32:24

@Noti75: "a nép, a hatályban lévő Alkotmány alapján elment szavazni "

A nép a hatályban lévő tákolmány alapján NEM ment el szavazni.

Noti75 · http://www.megmondogato.blog.hu 2012.09.27. 18:44:55

@félázsiai 2llkedő: te egyre nagyobb butaságokat írsz, már bocs. szóval akkor szerinted nem is volt népszavazás 2010-ben.
komolyan, olyan emberekkel "fut össze" az ember fia, hogy az valami hihetetlen. :D
oké, nem volt választás 2010-ben. ha neked így jobb... Isten ments, hogy összezúzzam a jól megkreált álomvilágodat. :)

2llkedő 2012.09.27. 18:47:59

@Noti75: "nem is volt népszavazás 2010-ben."

Ha jól tudom, akkor népszavazás nem volt. Választások voltak, de NEM a hatályos tákolmány alapján. A hatályos tákolmány idén januárjától hatályos.

2llkedő 2012.09.27. 18:49:04

@Noti75: A hatályos tákolmány szerint 200 fős a parlament. Szerinted hányan üdülnek odabent, feltéve, ha bemennek egyáltalán?

Noti75 · http://www.megmondogato.blog.hu 2012.09.27. 19:00:14

@félázsiai 2llkedő: a gyengébbek kedvéért: a hatályos Alkotmány természetesen a választás kiírásakor érvényben lévő Alkotmányt jelenti. evidens, hogy nem lehet választást kiírni egy olyan alkotmány alapján, ami a választás után két évvel lép életbe. gondoltam azt nem kell külön elmagyarázni, mivel tényleg teljesen magától értetődő. nem is értem, hogyan gondolod, hogy ezt fordítva is kivitelezhető lenne. na mindegy. :)

Noti75 · http://www.megmondogato.blog.hu 2012.09.27. 19:03:19

@félázsiai 2llkedő: ahelyett, hogy "tákolmányozol", inkább elolvasnád amiről beszélsz. tudod, úgy még akár értelme is lenne a vitának, sőt, akár még komolyan is lehetne venni téged. de tudod így, hogy szemmel láthatóan fogalmad sincs arról, amit ilyen hevesen gyűlölsz (például, hogy mi van leírva abban az Alkotmányban), így azért nehéz komolyan venni téged. inkább röhejes a dolog. :)

2llkedő 2012.09.27. 19:03:52

@Noti75: "evidens, hogy nem lehet választást kiírni egy olyan alkotmány alapján, ami a választás után két évvel lép életbe."

Látod, te is tudod, miért illegitim a parlament és a kórmány. Vagy a tákolmány nem érvényes. Lehet dönteni.

Ez olyan, mint a kártyában is menet közben nem lehet a szabályokon változtatni. A menet közbeni változtatás a gyerekek szokása, de azt a szülő mosolyogva fogadja.

2llkedő 2012.09.27. 19:10:17

@Noti75: "inkább elolvasnád amiről beszélsz. tudod, úgy még akár értelme is lenne a vitának, sőt, akár még komolyan is lehetne venni téged."

Tudod ha az összefüggéseket látnád, akkor nem védenéd a védhetetlent.

Noti75 · http://www.megmondogato.blog.hu 2012.09.27. 19:29:28

@félázsiai 2llkedő: Alkotmányt csak országgyűlés módosíthat barátom. és ugyanígy csak országgyűlés alkotmányozhat. tehát evidens, hogy először megtörténik az országgyűlési képviselők megválasztása (az akkor hatályos Alkotmány alapján), az országgyűlés összeül és módosít. ez csak így működik. szintén nem értem, hogy te hogyan gondolod fordítva? tehát szerinted ez úgy működne, hogy nincs országgyűlés, ez a nem létező országgyűlés módosítja az Alkotmányt vagy alkotmányoz és csak utána választják meg? elég vicces elképzeléseid vannak az életről. :D
csak szólok, hogy az előző Alkotmányt is számos esetben módosította az országgyűlés a 20 év alatt. akkor azok mind szabálytalanok voltak? na ne viccelj már... :)

Noti75 · http://www.megmondogato.blog.hu 2012.09.27. 19:37:23

@félázsiai 2llkedő: akkor most nagy mázlim van, hogy találkoztam valakivel, aki ennyire összefüggéseiben látja a világot. :D néha kérhetek tanácsot tőled? :)

na, majd ha egyszer veszed a fáradtságot és elolvasod azt az Alkotmányt (Alaptörvényt, kinek, hogy tetszik) amit annyira bírálsz (úgy, hogy nem is tudod mi van benne :D), akkor te is rájössz, hogy abban bizony egy fia szó nincs a Parlament létszámáról. így aztán vicces dolog arra hivatkozni, hogy Alkotmányellenes (honnan tudod, ha az Alkotmányt sem ismered???) az országgyűlés mert nem is 200-an vannak, hanem 386-an.
amire te gondolsz, az 2014-től lép életbe (ha életbe lép), így jogi, alkotmányjogi szempontból jelenleg teljesen irreleváns.

2llkedő 2012.09.27. 19:37:37

@Noti75: "Alkotmányt csak országgyűlés módosíthat barátom. "

Látod, megint igazad van! MÓDOSÍTHAT! De most új tákolmányunk van, nem módosított Alkotmányunk.
ÚJ tákolmány alapján egyik se lett megválasztva, azaz nem legitimek. Ha Új Alkotmányt készitenek, az a következő választások után kellene, hogy érvénybe lépjen, és a választók legitimálják azt. Most a maffián kívül senki nem hitelesítette.

2llkedő 2012.09.27. 19:39:42

@Noti75:" amire te gondolsz, az 2014-től lép életbe "

Tehát nem is kőbe vésett a tákolmány, hanem ideiglenes. Csak nincs odaírva. De attól még az.

lyia (törölt) 2012.09.27. 19:41:01

Gecisztráció

"A munkaerő értékét nem pusztán az egyéni felnőtt munkás fenntartásához szükséges munkaidő határozta meg, hanem a munkáscsalád fenntartásához szükséges munkaidő is.

Minthogy a gépi berendezés a munkáscsalád valamennyi tagját a munkapiacra dobja, a férfi munkaerejének értékét elosztja egész családjára.

Ezért elértékteleníti a férfi munkaerejét.

A - például - négy munkaerőre felparcellázott család megvásárlása talán többe kerül, mint korábban a családfő munkaerejének megvásárlása, de ennek ellenében egy munkanap helyébe négy lép, és áruk olyan arányban csökken, amilyenben a négynek többletmunkája meghaladja az egy többletmunkáját.

Most már négynek kell nemcsak munkát, hanem többletmunkát is szolgáltatnia a tőke számára, hogy egy család megéljen.

Így a gépi berendezés a kizsákmányolás emberanyagával, a tőke legsajátabb kiaknázási mezejével egyszersmind a kizsákmányolás fokát is eleve kibővíti."

Ceterum censeo: Orbánnak mennie kell!

Noti75 · http://www.megmondogato.blog.hu 2012.09.27. 19:43:45

@félázsiai 2llkedő: mi lenne ha végigolvasnád? :D
"és ugyanígy csak országgyűlés alkotmányozhat" volt a folytatás. tehát olvasgasd még egy kicsit, hátha neked is sikerül értelmezni. (egyre kevesebb esélyt látok rá) :)

lyia (törölt) 2012.09.27. 19:45:41

Orbán regisztráljon be nálam, ha azt akarja, hogy akármikor is a pártjára szavazzak.

A regisztrációra nyitvaálló idő két perc múlva kezdődik, de mire Orbán elolvassa, le is jár.

A regisztrációhoz - nálam - egy feltételt kell csak teljesíteni:

a regisztráló politikus - büntetőjogi felelőssége tudatában - jelentse ki, hogy okosabb, mint egy négyéves.

Noti75 · http://www.megmondogato.blog.hu 2012.09.27. 19:48:11

@félázsiai 2llkedő:
hallod, te tényleg nagyon zakkant lehetsz. :D
te egy komoly érv vagy a Fideszre szavazás mellett. :D (bár nyilván nem ez a célod)
Tudod az a különbség közted és Karácsony Gergely közt (nyilván mindketten ellenzitek a Fideszt), hogy míg Karácsony írásai, gondolatai összeszedettek, értelmesek, amiken elgondolkodik az ember, akár még hagyja is meggyőzni magát, míg a te esetedben csak értelmetlen fröcsögést lát, ami inkább arról győz meg, hogy azt szeressem, amit te gyűlölsz.

pirosfeherzoldezamagyarfold (törölt) 2012.09.27. 19:57:17

5 reszes regisztracio elleni bejegyzes sorozat :).

a honlapotokon 30 oldalas a programotok, egy rendes mainfeszto tobb szaz oldal. hol van a teljes programotok? szeretnem elolvasni.

Noti75 · http://www.megmondogato.blog.hu 2012.09.27. 19:59:32

@lyia:
politikus és okosabb, mint egy négyéves?
ezzel kb. ki is zártál mindenkit a reggelésből... :D

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2012.09.27. 20:02:52

"Az öt részes, a regisztráció ellen indított sorozatnak ezennel vége. "

Köszönjük, azért egy hatostól már lehet sugárban hányok egyet a képernyőre... ahhoz képest, hogy az elején nekem sem tetszett ez a regisztrációsdi, azért ez szép eredmény a liberális oldaltól és az indextől, köszönjük...igen megcsináltuk.

2llkedő 2012.09.27. 20:03:11

@Noti75: Kedves egészségedre! No pá!

Noti75 · http://www.megmondogato.blog.hu 2012.09.27. 20:04:14

@pirosfeherzoldezamagyarfold:
30 oldalba is le lehet írni jó dolgokat :)
(nem olvastam, így nem tudom véleményezni sem)

de szerintem sokaknak pont az kéne, hogy lúzungolás helyett, tömör, lényegre törő, egyértelmű program legyen. olyan, amit az egyszerű ember is megért és magáénak tud érezni. akár csak 30 oldalban is.
nem tudom, ez most ilyen 30 oldal-e, szerintem holnap átolvasom.

Bogyó 2 2012.09.27. 20:10:42

@mardekar: "Az emberek értelmiségi többsége ésszerűnek és jónak tartja a regisztrációt"

Válasszuk ezt ketté. Az az értelmiségi, aki saját jövőjét tartja szem előtt és hisz egyes emberek felsőbbrendűségében, az nyilván így gondolja.
De az az értelmiségi, aki demokrata módon gondolkodik, értelmiségi létére még nem tartja magát felsőbbrendűnek egy melósnál, s elfogadja, hogy a józan paraszti ész is akár jobb döntést eredményezhet, mint az önnön gondolataiban is elvesző nagyon értelmiségi filozófusé, mindezért a döntésre jogosultak határát az értelmi fogyatékosság szintjén húzza meg, az mélyen ellenzi.
Márcsak azért is, hogy ne egy kisebbség döntsön a többségről. Azt hívják diktatúrának. Ez még persze, nem az, de egy lépés afelé. az értelmi fogyatékosság olyan határvonal, aminél jobbat nem lehet, nem kell húzni, mert antidemokratikus.
Egy demokrata ember a tömegek felemelésén kell, hogy munkálkodjon, nem pedig a kizárásukon, aki nem regisztrál az úgyis hülye. Mintha az elvakultak okosabbak lennének a mérlegelőknél, vagy a fásultaknál.

Bogyó 2 2012.09.27. 20:29:41

@Noti75: "senki nem kéri (nem kérheti) számon, hogy aki külföldön dolgozik/él miért szavaz. "
Ha nincs is itthon lakcíme, csak egy névleges kötelék fűzi az államhoz, akkor gyakorlatilag részt vesz egy olyan döntésben ahol kibic. Nincs rajta felelősség, nem viseli a döntése következményeit. Ez egy egészséges jogérzékű ember számára nonszensz. Kb. olyan, mintha a nagyapám pécsi volt meg a nagyanyám is, ezért adjanak jogot nekem arra, hogy választhassak pécsi polgármestert, holott nem ott lakom, s ahol lakom ott is választhatok.
A szavazás az ország és nem a nemzet vezetőit választja meg. A megválasztott vezetők az ország lakosságára nézve hoznak alapvetően szabályokat, nem a nemzetre, ehhez az párosul, hogy akkor az ország lakossága és nem a nemzet tagjai szavazhassanak rájuk.
Ezért nem tudok egyetérteni a szavazati joggal járó állampolgársággal. Azt tudom elfogadni, hogy az ország döntő többségét jelentő magyar nemzetiségű külföldön élőkért fokozottan vállaljunk felelősséget, álljunk ki értük. De hogy tekintsünk úgy mintha itt élnének köztünk, ez egy virtuális átverés, mert nincs így. Ők más országok területén élnek, a mindennapjaikat, életük legfontosabb kereteit más országok szabályai határozzák meg, vegyenek részt abban, hiszen ez az érdekük. Miért érdekük nekik itt szavazni?
Nézzük meg, mit ígérnek a pártok egy választásnál?
Adócsökkentést, Btk-szigorítást, nagyobb közbiztonságot, iskolabezárást, kinyitást, az eü. javítását, stb. ebből rájuk semmi nem vonatkozik majd, csak annyira mint akármelyik külföldire. Ha éppen itt vannak. Egy itt élő simán azt gondolja, ők röhögve megszavazhatnak bármit, nekik mindegy. Akkor miféle felelőssége van egy ilyen szavazatnak?
Mert ők jót akarnak nekünk? Ez meglehetősen komolytalan érv.

azbesztos 2012.09.27. 20:43:01

Mitől lenne aljasság? Mert vége a szavazattoborzásnak, a láncszavazásnak a választási csalásoknak? Mert anélkül nehéz lesz behazudni magatokat a hatalomba?

Éhes_ló 2012.09.27. 20:47:22

No megvolt a mai adag is, köszi.

Élvezetes olvasgatni az szdszv2.0 egyik képviselőjének tehetetlen ajvékolását nap nap után.

Tőle és elvbarátaitól ennyire telik.
Annyi támogatójuk sincs már, hogy egy népszavazásra való aláírást összerimánkodjanak.
Meg marad nekik a média és a blogszféra telesírása.

Ezen meg nap nap után jót lehet röhögni.
Köszi!

Noti75 · http://www.megmondogato.blog.hu 2012.09.27. 20:47:38

@Bogyó 2:
ezt én most konkrétan Redrum-nak írtam, az ő esetével kapcsolatban. (külföldön dolgozik)
tehát egy olyan ipse, aki itt született, itt nőtt fel, valószínűleg munkába is itt állt az iskolái után, de most épp külföldön dolgozik. (nyilván az is lehet, hogy 5 év múlva meg már megint itthon lesz, sokakkal előfordult már)
szóval az ő esetében, én úgy gondolom, megkérdőjelezhetetlen a szavazás joga.
mert ha megkérdőjelezzük ezt a jogát, mondjuk az alapján, hogy jelenleg külföldön van, így nem itt fizet adót, ergo nem az ő adóforintjairól dönt majd az általa (is) megválasztott kormány, akkor azért "csúnyább" dolgokba is bele lehetne menni. gondolom itt olyanra, hogy vannak, akik életükben nem fizettek be egy fillér adót sem, annál többet kapnak az államkasszából, viszont vígan mehetnek szavazni. mondjuk arra, aki azt ígéri, hogy még többet kaphatnak az ingyenélők. szóval bonyolult kérdés ez.

1kutya 2012.09.27. 20:58:42

azért ezektől a program után áhítozóktól megkérdezném: mégis mi a lófaszra szavaztak a fideszre 2 éve? mert, hogy programra nem, az tuti...

BŐS 2012.09.27. 21:04:31

Tisztelt képviselő úr, teljesen egyetértek az írásával, és meg kell mondanom, hogy a jelenlegi parlamenti pártok közül még az LMP az egyetlen, amelyikre szavazni tudnék "ha most vasárnap lennének a választások". Teljesen egyértelmű, hogy az alkotmányhoz hasonlóan a Fidesz újabb durva demokráciaellenes lépéseket tervez, most éppen a regisztráció ötletével. Kérdésem csak az lenne, hogy mi lesz ha megszavazzák a törvényt élve parlamenti többségükkel. Szerintem az egyetlen hiteles lépés az lenne, hogy minden magát demokratikusnak tartó párt arra szólítja fel választóit, szimpatizánsait, hogy ne menjenek el semmilyen körülmények között regisztrálni. Még ha ez rövid távon a józan észnek ellent is mondana. Ellenkező esetben mi magunk legitimálnánk ezt a módszert. Egyébként ettől szavazni még el kell menni, és meg kell próbálni. (Én pl. ezt fogom tenni, ha megvalósul ez a törvény). Mi erről a véleménye?

Bogyó 2 2012.09.27. 21:14:16

@hümhüm:
1. Valóban nehéz bizonyítani ezt, de akkor miért létezik a lista? A megfélemlítés talán tényleg nem Fidesz-specifikus dolog, de inkább a nagy pártokhoz köthető, ha van ilyen.
2. Aki nagyon akar szavazni az regisztrál, aki nagyon nem, az nem. De az élet kissé bonyolultabb. Az emberek is. Nem két bit és nem fekete-fehér a világ, normális ember tisztában van vele, hogy alapesetben a regisztráció csökkenti a részvételt, mert plusz adminisztratív teher, ami nem mindenkinek jut eszébe, nem mindenkinek annyira fontos, főleg ha nem ordít róla a média. A fanatikusoknál nem probléma ez, s pont ez a bökkenő, ők a legveszélyesebbek.
3. Kissé alátámaszthatnád, ha ennyire jó vagy számtanból, éppen elég példát hoztak több cikkben is arról, hogy miként alakult a Fidesz számára kedvezően az átalakítás. A velencei Bizottság azt mondta, hogy a Fidesz mandátumszerzési esélyeit nem növelte a változtatás? Ugye, nem? Számolj újra!
4. Miért örülne szerencsétlen LMP-s az egy fordulónak? És miért örülne az, aki hisz a demokráciában? Ez egyértelműen a nagy pártoknak kedvez, így akár tizenvalahány százalékkal is lehet valaki képviselő, pl. 6 jelöltnél, míg két fordulónál minimum a szavazók egyharmadának támogatása kellett ehhez. Lehetőség volt a kicsikkel való összefogásra. A Torgyánnal való összefogás idején azért jól jött a két forduló, igaz? Ha nincs, '98-ban jött volna a 2. Horn-kormány.
5. Szerinted miért törölték el az ajánlószelvényt? Az aláírásos jelöltállításnál nem lehet visszaélés? De. nem az ajánlószelvény vagy aláírás a lényeg, hanem a számuk.
6. Nem jelent semmit, hogy kik ülnek a választásokat felügyelő testületekben? Te tényleg hülyének nézel mindenkit? Akkor meg miért nem olyanok vannak ott, akik nem a korábbi apparátusból kerültek ki? Az OVI vezetője "korábban ügyvédként szerzett választási tapasztalatokat" . Közröhej.
8. Azért nem akkor ír, mert politikus, nem pedig jogász. Tudja, s le is írja mik a látható szándékok, s az eddigi tapasztalatok, s ebből következtet. Próbálja befolyásolni a jogszabályalkotást. Ez a dolga.

Bogyó 2 2012.09.27. 21:17:13

@1kutya: Pontosan. Igazán komoly programja se az MSZP-nek, se a Fidesznek nem volt. Ellenben az MDF-nek, az LMP-nek és a Jobbiknak is volt rendes programja.

fda 2012.09.27. 21:24:07

Valaki írja meg már ide, hogy miért érdekem az nekem, hogy a jelen pártok közül bármelyik is átvegye a hatalmat?

Van egyiküknek is bármilyen érdemi javaslata, vagy csak annyi a program, hogy utáljuk a fideszt?

kifordított nagyanyó 2012.09.27. 21:27:41

Gyerünk fideszbirkák!Magyarázzátok meg,hogy viktor csak nekünk akar jót,teljesen önzetlenül!

Bogyó 2 2012.09.27. 21:33:06

@Mojzes Pál: Ebből is látszik, hogy a ti torkotokon ezek mindent le tudnak nyomni. Még örültök is neki. Ahelyett, hogy gondolkodnátok.
De nem így döntötök. Ha ezek mondják jó, ha amazok sikítanak, akkor biztos nem jó. Mit sem számítanak az érvek.

Bogyó 2 2012.09.27. 21:39:57

@azbesztos: Csak azt tudnám, hogy mitől lenne vége" a szavazattoborzásnak, a láncszavazásnak a választási csalásoknak"? Mert a regisztrációtól ez még vígan mehet.

xéniav 2012.09.27. 21:45:59

@Noti75: Kedves, ez nem műhiszti. Rosszul tudod a regisztráció ügymenetét ezért írsz butaságot. Mielött tovább irogatnál, ajánlom pontosan nézz utána a regisztráció menetének, addig nem vagy tárgyaló partner. Azért nem látod " az elképesztő népharag" megjelenését, mert a hívő embereknek nagyon nehéz kimondani, hogy rosszban hittek, mert azzal önmagukról is kiállítanak egyfajta kritikát. De alakul.

Bogyó 2 2012.09.27. 21:55:01

@Éhes_ló: Szerinted ez nevetséges?
Szerinted ez jó? Néhány kérdést érdemes lenne feltenni magatokban.

Az ország javát akarjátok vagy a pártotokét, esetleg csak a saját magatokét. Az utolsó két esetben nincs több kérdésem.
Az első esetnél az újabb kérdés, mi a jobb? Ha az kormányoz, akit az emberek többsége akar, vagy a Fidesz? Ezek után is csak az első esetben van még kérdés.
Szerintetek elképzelhető, hogy az emberek esetleg legközelebb nem a Fideszt akarják legtöbben, s ha igen, akkor eszerint kellene kiválasztódnia az ország vezetésének?
S ha még mindig igen a válasz minderre, akkor pedig először is gondolkodni kellene, s így elolvasni a regisztrációról szóló elemzéseket.
Csak tartok attól, hogy a többségetek idáig nem jut el.

P.Freddy 2012.09.27. 22:00:25

Egy másik helyen kialakult a megfelelő megoldás:

1. Legyen regisztráció, és akkor Orbán meggnyugszik, mert ő ezt nagyon-nagyon akarja.

2. Aki nem regisztrált korábban, az megteheti a szavazókörben, mint általában rendes jogállamokban.

Erre szerintem mindenki rábólintana, ugye kedves FIDESZESEK?

Persze így is feleslegesen b@szunk ki milliárdokat a regisztrációra Orbán kénye-kedvéért, dehát kétharmadja van, és ez a demokrácia, elkúrhatja a pénzünket nyugodtan, mi jogosítottuk fel rá.

Bogyó 2 2012.09.27. 22:09:29

@Noti75: Nem olyan bonyolult ez. Amíg valakinek nincs másik állampolgársága, addig szavazhasson. De kettős esetben már válasszon. Ha az ember külföldre megy, azért tervez. Biztos van elképzelése arról, hogy ideiglenesen kint keres pénzt, vagy ki akar költözni. Ha elindítja a kinti állampolgárságát, ez a célja, akkor nem hiszem, hogy a mi országunkban gondolkodik a jövőjét illetően. Ha valaki csak kimegy pénzt keresni, hazajár a családhoz, nem hiszem, hogy az állandó lakóhelyét fel kell számolnia. Nyugodtan szavazhat a régi szabályok szerint. De másik állampolgárságnál, kinti lakcímnél, vélhetőleg többet is akar kint, mint pénzt keresni. nekünk két rokonunk is kint él, német állampolgár is a srác, de itthon van a lakcímük, nem kint akarnak meghalni, hazajárnak, kötődnek, persze, hogy szavazhassanak. De aki itt vacillál, meg nem tudja, mindent akar, ezt is azt is, az szerintem sokkal kevesebb, mint a nem itt lakó állampolgár, másrészt meg döntsön. Arról is dönteni kell, hogy hol a lakcímünk, ez alapján jár az unión belül is egy csomó jog, pl. az iskola is akkor ingyenes csak, ha a lakcím szerinti országban jár a gyerek oda. Akkor a szavazati jog se legyen már annyi, ahány állampolgárság van, mert a kötelezettségek se úgy vannak.

Bogyó 2 2012.09.27. 22:11:45

@fda: Talán azért, hogy ne vesszen el az az illúzió, hogy a hatalom leváltható. Mert most nagyon úgy tűnik, hogy visszajött ez a Kádár-rendszerben megismert érzés.
Másik dolog, hogy amit a fiúk a gazdasággal csináltak, annál már csak szinte jobban lehet.

Bogyó 2 2012.09.27. 22:16:16

@P.Freddy: Mondjuk a szavazókörben való regisztrációnak meg az értelmét nem látom.
Mert a mostani regisztráció demokrácia ellenes, de látom a nem túl tiszta szándékú értelmét.
De ha valaki a szavazókörben is regisztrál, akkor annak mi értelme?
Akkor miért mennék el már előtte is?

azbesztos 2012.09.27. 22:27:31

@Bogyó 2: Már hogy mehetne? Négy évre előre melyik párt tudja, hogy a választások kor melyik jelöltjének lesz szüksége toborzott szavazókra?

HomicideWatch (törölt) 2012.09.27. 22:55:40

@Bogyó 2:
" Nem olyan bonyolult ez. Amíg valakinek nincs másik állampolgársága, addig szavazhasson."

Amíg valaki állampolgár szavazhasson. Ez monitor mindenhol így van/volt/lesz.
Az állampolgárság feltételeit kell szabályozni, ha ki akarod zárni az elköltözőket.

Rántott máj (törölt) 2012.09.27. 23:32:28

Nem értem a cikket. A t. szerző pontosan ugyanazt csinálja, amit kritizál. Ahelyett, hogy megpróbálna olyan programot kidolgozni, ami a társadalom minél több rétegének a problémáira választ adhat, esetleg még az eddig a Fideszre szavazókat is ráveszi az álláspontjuk felülvizsgálására, inkább ő is a választókerületek határaival, az ellenzéki jelöltek számával stb. trükközik.
Egy jó futónak mindegy, mennyien indulnak a versenyben, dobogóra tud kerülni. A gyenge futó az, aki azt számolgatja, hogy hány induló esetén van még esélye jó helyezést elcsípni.
Tessék szépen olyan programot csinálni, aminek hatására az elégedetlen emberek úgy fogják érezni, jobban járnak, ha a Fidesz helyett az LMP-re szavaznak, és akkor majd a Fidesznek okoz problémát az, hogy az LMP ellenfelei szétforgácsolódnak a sok jelölt között :)

Mpatikus Eszetlenellenes 2012.09.28. 00:50:37

@Bogyó 2: Elmondtad a lényeget, s aki akarja fel is fogja.
Sajnos erősen csikorgatják a fogukat itt is sokan, a fanatizmus és az önjelölt messiások "csakazértisnekünkkellnyernünk" mentalitása elkeseritő.
Ez a nemzet saját maga marcangolja szét magát, hiszen csak akként tudja definiálni bármilyen tulajdonságát a jelenlegi hatalom és szimpatizánsi köre, ha szembe állitja valakivel vagy valamivel magát.
NON STOP HADIÁLLAPOT.
Béka segge nivó...

nápolyi maszti 2012.09.28. 01:38:53

Elképesztő, ahogy ez a sok ostoba fideszdroid a pártközpont agitpropkáit mantrázza, vagy sértegeti a szerzőt és párját, miközben a cikk egyetlen érvére se reagál. Vagy ha igen, max ennyivel -- mint hümhüm polgártárs nagyívű hozzászólásában -- hogy "Nettó hülyeség, kispajtás. Számtan: egyes. Rettegés: csillagos ötös.' Ennél többre tényleg nem futja?

veerses 2012.09.28. 03:57:38

Fel vagy húzva, hogy mindig ezt ismételgeted?

veerses 2012.09.28. 03:58:53

@nápolyi maszti: De hála istennek, itt vagy te, a nápolyi faszverő, aki rendkívül értelmes.

rovidesz 2012.09.28. 04:31:05

miert nincs alairasgyujtes a regisztracio ellen? ha jol olvastam 85% van ellene!!!

felcsutisuttyo 2012.09.28. 05:17:05

Nem kell a csaló, hamis nem demokratikus választás...szarni rá,
.... meg a Fidesz maffia regisztrációjára.....nem erről kell beszélni.
A Diktatúra meg szokták dönteni.... mert úgyis ez lesz..LÁZADAÓ MAGYAR NÉP. Ki az utcára és a egy jó magyar balta legyen a kézben...(Azerieknek bevált)

veerses 2012.09.28. 05:44:03

@rovidesz: Ugyan! A 85%-át nem is érdekli.

felcsutisuttyo 2012.09.28. 05:44:51

Aljas dolog, hogy ilyen ember él Magyarországon, mint Orbán, aki 2000 óta csak rombol és a saját hatalmát készíti, átgázol az embereken...összeugrasztotta a Magyar Népet.... Most Ugorjon neki a Magyar NÉP de gyorsan..és döngölje a földbe.

veerses 2012.09.28. 05:46:52

@felcsutisuttyo: Polgárháborúra uszítasz, mert nem a bolsik vezetik az országot végre? Ezek vagytok ti. Minden pusztuljon, ha nem én vagyok hatalmon. Az ország, a nép, le van szarva, ha nem mi lophatunk! Nem volt elég a negyvenpár meg a tizenkettő? Mi kéne még? Semmi nem elég?

veerses 2012.09.28. 05:48:48

@felcsutisuttyo: Szánalmas. Egyben jó is. Minden józan ember láthatja, milyenek vagytok. Másolgatni is fogom ezeket, ha valaki azt állítja, a baloldal polgári és demokratikus.

Pop40 2012.09.28. 06:15:10

"mert nem a bolsik vezetik az országot végre"

Hát kik vezetik, ostoba narancsdroid?
A keresztény-polgári-konzervatív-(stb stb) kormány, az ország üdvére, mi?

carlo68 2012.09.28. 07:13:52

@magyar ember teli szájjal: Hol van programja a fidesznek vagy hol volt programjuk a választásokkor? Ami most van az spontán ötletelés,egy elitista, autokratív ,tekintélyelvű társadalmi rend újraélesztése felé!

carlo68 2012.09.28. 07:26:43

Aljas dolog ez az előzetes regisztráció.Most a formai akadályokat építik fel a választópolgárok egy része elé,de majd jöhetnek egyéb technikai akadályok is.Már látom amikor az utolsó héten vagy napokban tömegek állnak sorba az illetékes regisztrációs ablakok előtt, ahol éppen a technikai szünet tábla lesz kitéve!Vagy-betegség miatt zárva-vagy-ebédelni mentem-vagy- félfogadás 10.30-11.15-ig.

rohadjmegARCgeci 2012.09.28. 07:34:25

Nem az a lényeg,hogy melyik pártnak milyen a programja,hanem az,hogy minél több kis párt kerüljön be a parlamentbe,hogy az minél demokratikusabb legyen,és hogy ne tudják az ámokfutásukat olyan könnyen keresztülverni a parlamenten ahogy eddig tették a kétharmados többséggel.Tehát a cél az,hogy minél több párt legyen jelen a parlamentben!Ámen!

Hertelendi 2012.09.28. 07:56:49

@veerses: "Minden józan ember láthatja, milyenek vagytok. Másolgatni is fogom ezeket, ha valaki azt állítja, a baloldal polgári és demokratikus."
Te lennél az egyik józan ember? Egyébként igazat is adok neked. Már az iskolákban is tanítják, hogy az egyedüli üdvözítő demokrácia az, amit orbán gyakorol a fideszben. Mindenki elmondhatja a véleményét...egyszer...

Hertelendi 2012.09.28. 08:00:23

@carlo68: És akkor még a szavazatszámlálásról nem is beszéltünk....

magyar ember teli szájjal 2012.09.28. 08:27:33

@Brix: A "nyugati szinten élő felsőközépnek" (5 ezer fő) úgy hiányzik az Orbáni árfolyamhullámvasut, mint púp a hátáról.

Velence19 2012.09.28. 08:29:26

@Karcolt lendület: nincs hatása a legitimáció erejéneka közpénzek kiosztására. Ha hatalomra kerül valaki, attól kezdve nem érdekli, legitim-e.

magyar ember teli szájjal 2012.09.28. 08:30:27

@carlo68: Az lmp ezzel bukik, a fidesznek fleto miatt volt elég ugyanez.

Landauer Szilárd 2012.09.28. 08:31:13

a lehet más a pulipina, jobb ha befogja a száját.

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2012.09.28. 08:32:18

"A legerősebb manipulációs elem a választókerületek határának újraszabása. A hagyományosan fideszes választókerületek átlagban jóval kisebbek, az ellenzékiek pedig nagyobb lettek, így az ellenzéki választópolgárok szavazati súlya csökken, a jobboldaliaké pedig nő."

A választókerületek eddig voltak aránytalanok. Pl: a 170Ezres komcsi Miskolc 4 képviselőt küldhetett a parlamentbe, míg a 220Ezres civis Debrcen csak 3-at.

fidesz = házmesterek pártja 2012.09.28. 08:39:22

Tartok tőle, hogyha ezt a maffiát a következő választásokon nem tudjuk elzavarni, akkor már csak egy '56-hoz hasonló cirkusz tudja eltakarítani őket.

@greatwideopen: te seggfej! Komcsikat pl. a tükörben keress! A "cívis" debrecened meg mostanság inkább náciba hajlik...

notib 2012.09.28. 08:44:18

Karácsony Gergő:

amíg ilyen dilettáns amatőr ellenfelei vannak mint Te, Viktornak semmiféle gombot nem kell csavargatnia a győzelemhez, ezt Ti elintézitek neki...

amíg ilyen "aljas" érvekkel operáltok, "aljasnak" nevezve agy választási rendszert, Viktornak nincs oka a félelemre, majd ha arra koncentráltok, hogy mindig a meglevő feltételekkel kell az ellenfelet legyőzni, akkor talán elindul valami, addig a jó esetben is amatőr, bohóc színtársulatotok csak reménykedhet a csodában...

freetibi 2012.09.28. 08:45:19

jé Karácsony! te ennyire szamár vagy, vagy sunyítasz?
úgy teszel, mintha eddig arányosak lettek volna a választókerületek. milyen ócska hiszti ez, ha ez a legsúlyosabb problémád.
mindenki tudja, hogy sokkal igazságosabb lett mint eddig. gyurcsány idejében arosszabb rendszer idején kussoltál. inkább hallgattál volna most is.

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2012.09.28. 08:47:46

@A fidesz a betegek kiirtására készül: Sztem inkább miskolci térség hajlik a szélsőjobb (jobbik) irányba. De az se náci.
Egyébként mi a faszér seggfejezel it hüjegyerek!
A miskolciakkal semmi bajom csak példának hoztam fel. A maszopra a baloldali jelző nem illik, marad a komcsi.
Ez a komcsi a tükörben duma azért elég idióta, mert én speckó még KISZtag sem voltam. Komcsiságom befejeződött az úttörőséggel.

Hertelendi 2012.09.28. 08:47:54

@greatwideopen: nagyon szeretnéd ha továbbra is az elmebeteg lenne a miniszterelnök?

azAttis 2012.09.28. 08:48:55

Ez az írás nagyon rossz. Sajnos amíg ilyen ellenfelei vannak Orbánnak addig nincs miért aggódnia

notib 2012.09.28. 08:49:48

@A fidesz a betegek kiirtására készül:

nagy hülyéje vagy az Istennek, ráadásul a fogalmakkal sem vagy tisztában...

náci: nacionalista (hazafi, hazáját minden és mindenki elé helyező)

a liberális USA az egyik legnagyobb náci, az USA mindenek felett, ezt alátámasztja Vietnam, Korea, Afganisztán, Irak....

semmivel sem kisebb náci Izrael sem, elég a szomszédait megkérdezni....

úgy hogy kis butus a náci jelzővel óvatosan bánj...

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2012.09.28. 08:59:14

@Hertelendi: Elmebetegség....hmm, hát azért elég érdekes, hogy leírom azot, hogy az előző választási rendszer is aránytalan körzeteket határozott meg, az egyből egyesek már a politikai nézeteimre következtetnek, meg seggfejeznek, meg mittomén. Nos inkább ezek lehetnek elmebetegség jelei.
Egyébként úgy látszik a miniszterelnöki pozició hazánkban vonza az elmebetegeket. Ez volt az előző ciklusban (is).

bgp 2012.09.28. 08:59:55

@hümhüm: Számomra a korrupcióval összeszedett pártvagyon bizonyított. De nem szándékozlak meggyőzni, ha van szemed és füled használod.

W0M1TT 2012.09.28. 09:00:13

Sok seggnyaló naracsdroid, rajtatok kívül senki nem örül annak, hogy a kiskirályotok úgy csavarja a dolgokat, hogy tudjon még lopni négy évet a koliszobatársaival.

Mindenkinek egyre szarabb otthon, legalábbis akárkivel beszélek mind panaszkodik, én vissza nem megyek, hogy a simicskának fizessek adót, de ti tömjétek a zsebét nyugodtan, szemellenzős majmok

Bogyó 2 2012.09.28. 09:23:47

@azbesztos: Négy évre előre? Minden választás előtt megnyílik a regisztráció lehetősége 15 nappal a választások előttig, ez a legutolsó variáció. De egyébként se gondolnak négy évre, csak 2014-re, egyelőre. A Kubatov-lista alapján simán kiszólnak a csahosoknak, hogy indulás regisztrálni, te miért nem voltál még? Aztán egy ilyen lista sok-sok évig jó. Nem feltétlen kapnak konkrétan konzervet. Elég, ha a sokadik nagy ember szól a beosztottnak, a lekötelezettnek, a beszállítónak stb., hogy voltál már regisztrálni, látom, hogy nem, mondták fentről, hogy a ti körzetetekben nincs meg a létszám. (ezért nem mindegy kik ülnek az OVI-nál) S azok elmennek, azt is lehet, majd tudni a delegáltak révén, hogy voltak-e szavazni, s ha igen, akkor nyilván leszavaznak arra a pártra, akár láncban, hogy lássák. Az, hogy esetleg mégsem szólnak mindenkinek, vagy egyesek ellenszegülnek simán megéri azt, hogy sok bizonytalan, de az utolsó pillanatban esetleg mégis a szavazásra eddig rávehető kimarad. Mert az ilyenek jellemzően nem az uralkodó pártra szoktak szavazni. A fanatikusokra való szűkítés a Fidesznek kedvez, mert a híveik között sokkal több az, aki kritikátlanul elfogad mindent tőlük, mert a "vezérszellemben" hisznek, ilyen az egész párt felépítése, ideológiája. Szigorú hierarchia, visszapofázás nuku.

fidesz = házmesterek pártja 2012.09.28. 09:26:47

@greatwideopen: miért seggfejezek? Mert csak egy magadfajta seggfej képes lekomcsizni mostanság egy nem eléggé fideszhű választói csoportot. :D

@notib: te csak egy ostoba fotelnáci vagy, nem tudom, mit ugatsz itt...

fidesz = házmesterek pártja 2012.09.28. 09:27:59

@notib: jééé... hát nem érdekes? Már megint Izrael... mindig elfelejtem, hogy a magadfajtának takony van ott, ahol másnak a gerince. :D

Bogyó 2 2012.09.28. 09:29:58

@HomicideWatch: Ne haragudj, de hol éltél az elmúlt 20 évben?
A szavazati jog gyakorlásában a magyarországi lakóhellyel nem rendelkezők akadályozottak voltak. Ezt változtatták meg. Nemcsak a Trianonban elszakított újonnan lett állampolgárok kaptak most szavazati jogot, hanem a kivándoroltak is, akik már évtizedek óta nem laktak itt, de az állampolgárságuk megmaradt. Az állampolgársággal nem járt automatikusan a szavazati jog, a választási törvényt kellett hozzá módosítani. De persze, most semmi sem akadály, napi érdek szintjén rángatják a jogszabályalkotást az Alkotmányig, nem tisztelve a legalapvetőbb jogelveket és demokratikus játékszabályokat se.

fidesz = házmesterek pártja 2012.09.28. 09:35:26

@Bogyó 2: aham... ez külön izgalmas téma. A rohadt élősködő nyuggerek, segélyből élő cigányok, állítólagos álrokkantak baromira zavarják a fajtádat.
Az, hogy most olyanok kaptak szavazati jogot, ezzel beleszólást az ország dolgaiba, akik soha, egy kibaszott fillér adót nem fizettek, ahhoz meg tapsikolsz.
Csak tudnám, az ilyen kretén faszok miért jutnak oxigénhez!

felcsutisuttyo 2012.09.28. 09:35:34

Karácsony Gergely és a kis szarkupac LMP a metéltfarkú Schifferrel, na meg a 4 százalékuk..
......mi a szart akarnak..?
koalicióban akarnak segget nyalni a Fidesznek????? Nagyon ez a Más Politika!!!!!!

Hertelendi 2012.09.28. 09:37:08

@notib: Beteg vagy!!!!! Nem kicsit!

Bogyó 2 2012.09.28. 09:38:15

@Rántott máj: Nagyon jól tudod, hogy ez korántsem ilyen egyszerű. Hiszen nemcsak az emberek szabad akaratán múlnak a dolgok. Hanem azon is, hogy miként befolyásolja őket a média, kik döntenek fontos kérdésekben, kik ülnek kulcspozíciókban. Ez a sok aprónak tűnő döntés így együtt, jelentős módosítás ahhoz képest, ami egyenlő feltételek között alakulhatna ki. A példáddal élve olyan ez, mintha azt mondanád, nem kell itt siránkozni azon, hogy a másik csapatnak van fedett stadionja, ahol télen is sokat gyakorolhat, megfelelő védőruhája, a kondíciójára megfelelően odafigyelő orvosa, pénz a jó ételekre, meg jó cipője. Egy jó futó mezítláb is győz. Na, persze, igen, de kurvára nem mindegy. Ehhez nem jobbnak, hanem sokkal jobbnak kell lenni, s ez nem mindig sikerül. Ha valaki csak kicsit jobb, akkor is ő érdemel győzelmet.

én sajnálom 2012.09.28. 09:38:39

Teljesen egyet értek P.Freddy-vel. Semmi baj nincs a regisztrációval, ha az folyamatos, nem idôhöz kötött. Tegyük fel, hogy idôben a szabályoknak megfelelôen reisztrálok, válaszlevélben. Mi a garancia arra, hogy ez eljut a megfelelô helyre és nem maradok le a "listáról"? A szavazókörben ez kiderül, és ha ez történik én biztos ott fogok üvölteni amig nem jön a "rend ôre". Persze utána is.

Viszont miérd gondoljuk, hogy ez az egyetlen gáz? A törv.terv.-bôl pl. miért maradt ki a választási csalás tilalma?

Kedves Fideszesek, tessék már eldönteni, hogy szimplán alkalmatlan dilettentizmus uralkodik a kormány háza táján, vagy szimpla geciség folyik!

Bogyó 2 2012.09.28. 09:41:01

@Pop40: A fidesz tipikusan bolsevik párt. Aki tanult történelmet, nézze még egyszer meg, mit tettek a bolsik 1915 és '22 között az oroszoknál, nálunk a komcsik '45 és 1950 között. Döbbenetes hasonlóságok vannak.

Bogyó 2 2012.09.28. 09:47:53

@notib: Ha Viktorodnak nem lenne oka a félelemre, akkor nem változtatott volna a választási rendszeren, akkor nem lenne Kubatov-lista. Akkor nem élne vissza a játékszabályokkal, akkor volna mersze megfelelő és szakmailag hozzáértő embereket ültetni a fontos pozíciókba a pártkatonák helyett. Akkor egy igazán tekintélyes, széles körben elfogadott, pártokhoz szorosan nem kötődő ember ülne a köztársaság elnökének székében.
De retteg a hatalom nélküliségtől. Ezért fanatikusokra és talpnyalókra van szüksége, s kevéssé önállóan gondolkodókra, akiknek van lelkiismeretük és elkötelezettségük a nemzet jövője iránt. Akik nemzeten nem a Fideszt értik és a szavazóbázisát, hanem velük együtt az mszp-st, a jobbikost, a cigányt meg a kurultájost is.

Bogyó 2 2012.09.28. 09:50:18

@greatwideopen: Mitől komcsibb az Mszp a Fidesznél? A kommunista ideológia és gazdaságtan alapján várom a magyarázatokat!

A keresztény-nemzeti mázra ne vesztegessük az időt.

fidesz = házmesterek pártja 2012.09.28. 09:53:40

@Bogyó 2: bocs, az az előző nem igazán neked szólt, csak már nem olvastalak végig... Tököm kivan a trianonozó nagyonmagyarokkal, akikből a szolidaritás szikrája is kiveszett, de ehhez a gazemberséghez lelkesen tapsikolnak.

Bogyó 2 2012.09.28. 09:55:04

@A fidesz a betegek kiirtására készül: Mihez tapsikolok én? Fent írtam le részletesen, miért tartom inkorrektnek a határontúliak szavazati jogát! Olvasol is mielőtt írsz?

lima31 2012.09.28. 09:55:22

A regisztráció Amerikában is tökéletesen működik, az első valamire való lépés a húszon-év alatt. Tökéletes szűrő.

Hirtelen eszembe jutott két dolog is, hátha megválaszolja valaki..:
1. Ugyan miféle titkot kell megőriznie a miniszterelnök ...-nak? (tudjátok az esküben hangzik ez el) valaki?
2. Ki volt a paszulybab dealer a mesében?

Bogyó 2 2012.09.28. 09:58:49

@felcsutisuttyo: Milyen érdekes ezt olvasni!
Nem tudom, éltél-e 1990-ben, '94-ben?
Valamikor ugyanezt mondták a Fidesznek, a kis 6%-os pártnak. Ki gondolta volna, ugye?
Aztán, ha egyszer Orbán kiszáll, most se lehet tudni mi lesz majd. Persze, a Fidesz egyfajta generációs pártnak számított, ezért vidéken is be tudott ágyazódni, ez az ami az LMP-nek nem megy.

lima31 2012.09.28. 10:05:20

Amúgy Te Gergő, tulajdonképpen mit is csinálsz nagy általánosságban a mindennapjaidban? Az eltelt néhány száz nap alatt tettél le olyasmit az asztalra amiért megérdemled tőlünk a fizetésed? Hm??????? Listázd már legyél szíves egy következő megnyílvánulásodban".

felcsutisuttyo 2012.09.28. 10:09:18

@Bogyó 2: Orbán mindíg is szélkakas volt, nem érdekelte, hogy milyen párt a lényeg volt, hogy beolvasszon minde kis pártot ha lehet, sőt a pénzért és "ugatási2 lehetőségért a Fideszből csinált egy " csökevényt2 a KDNP-t..Orbánt ma sem érdekli a Nép, csak saját maga...ezért tudott , demokratából,..liberálisból,..kisgazdából, konzervatívból.... ( s kicsit érdekból a szélsőjobbot létrehozva s attól -tól lopva ) nacionalista szoci lenni...s ma már ballib lenni:)..és a Parlamenti Diktatúrát megalkotni.
Most már csak egy út van előtte: ....de az Teh ágyutalpon.

Bogyó 2 2012.09.28. 10:11:33

@lima31: Hát én pont azt olvasom, hogy egyáltalán nem működik tökéletesen. Másik dolog meg az, hogy persze, hogy kell a regisztráció, ha nincs rendes lakcímnyilvántartásuk, még személyi sincsen.
De nálunk volt, van.

felcsutisuttyo 2012.09.28. 10:12:17

@Bogyó 2: akkor már 14 éves is elmúltam...de előtte jobban élt a családunk is és a szomszédok is...csak hát..jött a fapados kapitalizmus...és most meg a feudalizmus,...

Bogyó 2 2012.09.28. 10:18:40

@A fidesz a betegek kiirtására készül: Láttam. Nekem amúgy a szívem a külhoni magyaroké, amiben lehet támogatom őket, minden szomszédos országban jártam már megnézve sok egykori magyar települést, Erdélyben barátaim vannak. De szavazati jogot nem adnék nekik, mert bármennyire is fáj Trianon, attól még ez van. Attól ők még nem a Magyarország nevű országban laknak, ahol az OGY törvényei érvényesek. Nem is fűződik különösebb érdekük ehhez és etikátlan is velünk szemben. Az én erdélyi barátaim nem is igénylik ezt, szerencsére sokan vannak így , de ott is vannak elvakultak, rájuk számít pártunk és kormányunk, őket is átverve, mert emiatt az anyaországban növekszik az ellenszenv feléjük. Ez pedig nemzetstratégiai szempontból nem jó. Ez az egész olyan, mintha úgy tennénk, hogy Trianon nem is volt. De ez önbecsapás. Elég átmenni Edélybe és szembesülni az ortodox templomokkal meg a Avram Iancu és Mihail Viteazul szobrokkal.

lima31 2012.09.28. 10:19:19

@Bogyó 2:
Nem rossz az, ha azok szavaznak akik nem teljesen birkák... Egy regisztráció után kiderül mennyi ember az akit érdekel egyáltalán a saját sorsa, erre mindenképpen jó. Sose feledd: Kitaláció az egész, mások mást találhatnak ki:) bármikor:)

Bogyó 2 2012.09.28. 10:23:39

@lima31: Karácsony Gergely a Corvinuson tanít, tudomásom szerint.

lima31 2012.09.28. 10:27:08

@Bogyó 2:
Nyugtass meg, hogy tőlünk nem kap fizetést... na de komolyan.

Bogyó 2 2012.09.28. 10:30:04

@lima31: Szerintem meg pont a birkák szavaznak. Azok, akiknek mindegy mi történik, mindegy mit csinálnak, akkor is csak a....az adott párt.

Egy fanatikus a hülyébb, vagy egy tájékozatlan?
Szerintem nem lehet egyértelműen eldönteni, de most az előbbieknek áll a zászló és ez nagyon veszélyes a demokráciára. A tájékozatlanok ugyanis általában nem akarják felborítani a társadalmi békét. Az előbbiek elég gyakran.
Mivel nem lehet egyértelműen kiszűrni ki a tájékozott nem fanatikus, ezért lehetőséget kell adni a fanatikusnak és a tájékozatlannak is az értelmi fogyatékosság határáig. De most az utóbbiakat próbálják ebből az alapjogból kiszorítani. Nem véletlenül és ez ezért veszélyes.
Itt a blogon is látható, hogy azok értetlenkednek a problémán, akik már most tudják kire szavaznak, s többnyire arra, akik ezt kitalálták.

lima31 2012.09.28. 10:33:15

A társadalom nagy része nem "blogol". Kizárólag a maga kis világával foglalkozik. Az összképet kevesen látják és még kevesebben képesek értelmezni azt.

Bogyó 2 2012.09.28. 10:33:52

@lima31: Tőlünk? Hát országgyűlési képviselő, ha ezt úgy veszed, hogy közfunkció, akkor tőlünk is kap, de azt hiszem, messze nem K.G. díja itt a leginkább kidobott pénz. Kezdjük mindjárt a kormánynál.....akik döntöttek a magánnyugdíj-vagyon semmivé foszlásáról.

lima31 2012.09.28. 10:38:56

@Bogyó 2:

Áhh... gondold a dolgot tovább: K.G kap tőlünk fizut azért amit ott elvileg tennie kellene, igaz? - Igaz. Teszi? Amit csinál annak van haszna? Igen? Nem? Fizetek olyas' valamiért valakinek akiről úgy gondolom nem azt teszi amiért fizetek? Egyébként ezt az egész pereputtyra alkalmazni lehet.

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2012.09.28. 10:39:01

@Bogyó 2: A komcsik 48 után államosítottak mindent, majd 89 után saját zsebre privatizálták. Persze ezek nem ugyanazok, hanem a leszármazottaik. Csalá(r)don belül megoldották.
MDP->MSZMP->MASZOP
Ennyi.
Nem az ideológia alapján lehet vkit komcsinak minősíteni, mert már a késő kádár rendszerben sem volt senki hithű komenista. Akkor már technokraták vezették az országot, buzgón hirdetvén azon komcsi elveket, amelyekben ők már nem hittek. Saját zsebre dolgoztak.
Ha visszajönnének többek között folytatódna ez a csudás privatizáció, aztán már semmink sem maradna. Nem mintha most túlsok vagyontárgya lenne az államnak, de azért még van mit eladni szaré-hugyé. Pl: vízkészlet.
Úgyhogy haggy már engem ezzel a dumával, hogy a FIdesz is olyan komcsi, mint a komcsik. Ez baromság. Látom mit tettek Némethék, Hornék, Medgyesiék és ez a Gyurcsányféle, s mit tettek a komcsi haverok még az Antal kormány is.
Ennek most az az eredménye, hogy a haverság révén minden külföldi kézre került, a külföld meg piacot vett, itthon mindent leépített. Semmit nem termelünk.
Ebből elég volt. Nekem is. Másnak is. Még egy esélyt NEM KAPNAK.
Na csá!

Fell Bandi 2012.10.04. 15:08:44

Örülök, hogy végre egy platformon van az lmp és a maszop... közösek a gyökereik. Amúgy az ilyen se hús se hal társulásoknak, mint az lmp, a parlamenten kívül van a helye, de ezt kimondják majd a választók, választási szisztémától függetlenül. Addig is hajrá legifjabb szakasits és bandája!!

Demis Castro 2012.10.06. 01:15:52

Két kérdésem volna:

1. Miért nem csak ilyen bontópál-típusú emberek ülnek a tiszteltházban, akik képesek gondolkodni és érvelni?

2. Miért nincs igényük a zemberek, azaz a választópolgárok széles tömegeinek arra, hogy gondolkodó és gondolkodni tudó emberek érveit meghallgassák és esetleg ők maguk is gondolkodjanak, mielőtt szavaznak?

Plusz még egy kérdés, ami közben eszembe jutott:

Tudja-e az LMP (esetleg személyesen bontópál kolléga :-), hogy a demokráciában nem azok az emberek vezetik az országot, akik a legokosabbak, és nem is azok, akik az ország vezetésére a legalkalmasabbak, hanem azok, akik képesek megnyerni a választásokat?

És ha tudja, akkor felteszi-e saját magának a klasszikus kérdést: "Sto gyéláty?" :)
süti beállítások módosítása