Ma lemondásra szólítottam fel a Közbeszerzési Hivatal elnökét, ugyanis rendre az az eljárás a közbeszerzési pályázatokon, hogy a Közgép – Simicska Lajos és Nyerges Zsolt cége – vagy egyedül indul és nyer, vagy mások is indulnak, de akkor is nyer. Ez nem is lenne baj, ha ő adná a legjobb árat, de sajnos az a nagy helyzet, hogy akkor is nyer, ha ő vállalja a legdrágábban a munkát.
Margit-híd fejújítás, Közgép-Strabag-A-HÍD Építő Zrt konzorciummal (a kép forrása)
A kormány és a Fidesz sajtóosztálya is fontosnak érezte, hogy reagáljon a sajtótájékoztatómra. A kormány közleményében a következő olvasható:
„…a Közgép a 2002-2010 közötti szocialista-szabad demokrata időszakban erősödött meg a piacon, más cégekkel ellentétben munkájával kapcsolatban kifogás nem volt, és az elmúlt öt évet tekintve ma sem bír nagyobb részesedéssel, mint például a hazai építési piacon szintén jelenlévő Strabag.”
A Fidesz, egész pontosan Selmeczi Gabriella közleménye viszont azzal próbálkozik, hogy összemossa az ellenzéki pártok kritikáját, és azokat az előző kormányok által preferált Strabag érdekvédőjeként mutassa be.
„Összeállt a Strabagot Védő Koalíció. …. A Strabag Olajfa Koalíció pártjaival ellentétben örülünk annak, hogy magyar tulajdonú, Magyarországon foglalkoztató, és Magyarországon adózó cégek nyernek el megrendeléseket egyre nagyobb számban".
Egy kis zavar támadt a kormányerőben, hiszen hogyan lehet az állami pénzekből működő építési piacon nagy szereplő az osztrák Strabag, ha a kormány azzal a nemes szándékkal tolja a milliárdokat a Közgépnek, hogy hazai tőkét erősítse.
Ezért teljes képtelenség azt állítani, hogy labanc politikát folytat és a Strabag érdekeit védi az, aki tisztességes közbeszerzéseket követel. És akkor arról még nem is szóltam, hogy a Közgép másik kedvenc konzorciumi partnere a Demszky Gábor egykori kabinetfőnöke által vezetett cég.
Na, ennyit a fülkeforradalomról.