Bemutatkozás

Karácsony Gergely vagyok, a Párbeszéd Magyarországért elnökségi tagja.

E-mail: gergely.karacsony@parlament.hu

Találkozzunk a Facebookon

Videók

Friss

Nincs megjeleníthető elem

Regisztráció: megnyert csata után elvesztett háború?

2012.12.28. 19:50 bontópál

Az Alkotmánybíróság (Ab) mai döntését sokan félreértették. Voltak, akik azt, mondták, hogy az Ab elkente a dolgokat, mivel csak a formai kérdéseket vizsgálta, a tartalmaikat nem. Ez tévedés. Az Ab ebben az ügyben nem is lehetett volna keményebb. Az, hogy az átmenetinek mondott, de valójában nem átmeneti rendelkezéseket nem tartalmi, hanem formai okok miatt semmisítette meg, egyszerűen csak annyit jelent, hogy  kimondták: az Alkotmány nem rétestészta, amit a kétharmad addig húz, ameddig akar. Ilyen értelemben tehát a forma, maga a tartalom: a döntés üzenete, hogy a Fidesznek lövése sincs arról, hogy mit is jelent az alkotmányosság. Ebben az ügyben nem is volt más dolguk, köszönet érte, hogy megtették.

ab.jpeg(a kép forrása)

Az sajnos már nem az Ab hibája, hogy a Fideszesek tényleg be vannak oltva alkotmányosság ellen, és most blazírt pofával képesek benyögni, hogy az Ab csak jogtechnikai kifogásokkal élt, és a kikukázott rendelkezéseket úgy ahogy vannak visszavarrják alaptörvényükbe. Lelkük rajta. Innentől kezdve a gránitszilárdságúnak tervezett Alaptörvényük közröhej tárgya lesz, nulla legitimitással. És ennek végső soron csak az lehet az eredménye, hogy 2014-ben csúnyán el lesznek zavarva. Még akkor is, ha az Ab mai döntése ellenére valahogy visszahozzák az előzetes választási regisztrációt. 

A másik félreértés, hogy ezzel a döntéssel az Ab elkaszálta a regisztrációt is. Sajnos ez sem igaz. Csupán annyi történt, hogy átmeneti rendelkezéseknek a regisztrációra vonatkozó részeit is eltörölték, hiszen valójában ezek sem átmenetiek voltak. Ezzel persze az Ab levetette magáról azt a béklyót amit a Fidesz a regisztráció alkotmányba foglalásával akart rá kényszeríteni, és így már semmi sem akadályozhatja meg abban, hogy a választási eljárási törvényben szereplő regisztrációt úgy ahogy van eltörölje. Ez azonban viszont sajnos a Fideszt sem akadályozza meg abban, hogy második nekifutásra már magába az Alaptörvénybe írja be a regisztrációt és újra visszarakja a törvénybe ezt a gyalázatot.

Sőt, paradox módon az is lehet, hogy az Ab mai döntése még meg is könnyíti a Fidesz dolgát. Az Ab azt is megtehette volna, hogy a bírók nyugdíjkorhatárához hasonlóan, még az előtt mondja ki a regisztráció alkotmányellenességét, mielőtt kidobja a kukába az azt lehetővé tevő átmeneti rendelkezéseket. Arra hivatkozva, hogy az Alaptörvényben biztosított szabad választójogot nem üresítheti ki az átmeneti rendelkezésben szereplő másik rendelkezés. Ebben azt esetben ugyanis a Fidesz nem mondhatná azt, hogy megoldották a jogtechnikai problémát (az átmeneti rendelkezéseket beemelték az Alaptörvénybe) és így már minden rendben van a regisztrációval.

Egyetlen menekülő út maradt a Fideszes aljassággal szemben: ha az Ab a januári döntésében kimondja, hogy a regisztráció nemcsak az Alaptörvénnyel, de a Magyarország által is aláírt Emberi Jogok Európai Egyezményével is ellentétes. Azt ugyanis még a Fideszes kétharmad sem tudja átírni.

Ha tetszett a cikk, csatlakozz Facebook oldalamhoz és kövesd későbbi bejegyzéseimet is:

211 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://karacsonygergely.blog.hu/api/trackback/id/tr994985388

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Salamoni döntés(ek) 2012.12.29. 11:30:11

Hogyan tovább? Az Alkotmánybíróság mai döntése feladta a leckét annak az országgyűlésnek, amelynek prominens tagja - valamint az Alkotmányügyi, igazságügyi és ügyrendi bizottság elnöke, illetve december 17-én megválasztott leendő gyakorló alk...

Trackback: Regisztráció: megnyert csata után elvesztett háború? 2012.12.29. 09:36:02

Kimondták: az Alkotmány nem rétestészta, amit a kétharmad addig húz, ameddig akar. A döntés üzenete, hogy a Fidesznek lövése sincs, mit is jelent az alkotmányosság.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bebe tv 2012.12.29. 17:18:22

@veracity: Olyan IMF hitelt kanyarítunk a melósok nyakába, hogy húsz évig se nyögik ki! Megköhögtetjük a parasztot pajtás!
Neked mindegy, hogy 4-4,5 % kamatot kéne fizetni az IMF hitelre vagy 7-8%-t a devizakötvényekre? Jövőre kb. 4,5 milliárd €-t kell visszafizetni. Igazad van eltapsoljuk az MNB devizatartalé-
kait. És utána?

veracity 2012.12.29. 17:22:00

@bebe tv: Jogos nagyon! Meg kell egyezni az IMF-el! Majd Lúdmilla megteszi.

Lesz jó olcsó hitel, az IMF feltételeket meg mind elfogadjuk, vissza is vágjuk a nyugdíjakat 30%-al a közalkalmazotti béreket csak 25 %-al!

Tzio 2012.12.29. 17:22:41

Ezek úgy be vannak szarva a választásoktól, hogy a lehető legtöbb, de igazából teljesen felesleges akadályt fogják a választópolgárok elé gördíteni, hogy még véletlenül se menjen a választás gördülékenyen és kiszámíthatóan.
A fidesz egy bukott párt, már akkor bukott párt volt, amikor még csak az ezüsthajó-n meg a happy end-en keresztül lapátolták a százmilliókat kifelé az államkasszából. Azóta emelték a tétet, mostanra már semmi sem szent. Se a választás, se a demokrácia, se semmi más, aminek egy minimális köze lenne egy normális, európai országnak.
Mondom még egyszer, ezek úgy be vannak szarva a választásoktól, hogy már most a nyakukig ér a fostenger.

maoista 2012.12.29. 17:23:21

@komissarlajos: Kedves Barom! (Vagy az nem bemutatkozás volt...?)

Demokratikus választáson a Fidesz megszerezte a választók felhatalmazását, hogy a mandátumok 2/3-nak birtoklásával vezesse az országot 4 évig.

Talán, többeknek kellett volna elmenni szavazni, talán, másra kellett volna szavazni, de hát ilyen a demokrácia, ugye? A nép szava dönt. Most akkor mit hőbörgünk? Ki kell töltsék a 4 évet, MI szavaztuk meg őket, 2014-ben majd szavazhatsz másra, ha úgy akarod.

Mi bajod ezzel? Miért gondolod, hogy antidemokratikus módon bárkinek joga van felülírni a választók akaratát?

álomás 2012.12.29. 17:23:35

Lehet,hogy tévedésben élünk ezekkel kapcsolatban.Azt hisszük,hogy értenek valamihez,de ez a nagy tévedés.Emlékezzünk a lakitelki gyorsképzésre,ahol felkészítették a kádereiket/lásd:mrxista középiskola/.A volt elnökünk szinvonala megmagyarázza ,hol van a kutya elásva.Az álomáson.

Tzio 2012.12.29. 17:26:33

@maoista:
Amit antidemokratikusnak gondolsz, az mind a fidesz sara az elmúlt 3 évben. Ha pedig 2014-ben is ők nyernek, akkor nagyon keményen megszívják, ugyanis akkor már nem lesz kire visszamutogatniuk és csak 2 választásuk marad. Vagy jól csinálják, vagy végérvényesen megásták a saját sírjukat.

Bús Endre 2012.12.29. 17:27:25

@maoista: Nem győzöm ismételgetni, a válszatáson résztvevők 52%-a szavazott a FIDESz-re (ami az összes választásra jogosult kb 35%-a). 2/3 az a mandátum-elosztással jött csak létre.

veracity 2012.12.29. 17:28:30

@Tzio: Ja, ja! Mondom a múltkor a Viktornak, hogy te, itt ez a Lúdmilla! Aszongya erre, hogy rögtön befosok. Oszt csak rögöhött a csuti vitéz!

maoista 2012.12.29. 17:29:11

2014-ben valószínűleg ők nyernek.

Remélem igazad lesz, és nem lesz más választásuk, mint hogy jól csinálják.

maoista 2012.12.29. 17:32:50

@Bús Endre: nem kell ismételgetni, értem én. De hát ezek a szabályok, ugye? Eddig is ezek voltak. Az MSZP-SZDSZ is kormányzott 2/3-dal egyébként, ugye.

Másrészt: mit csináljunk, ha a választásra jogosultak nagy része tojt az egészre, és nem akart részt venni a döntésben? Ezzel a döntést a többiekre hagyták, akik a Fideszt szavazták meg, 2/3-os hatalommal, 4 évre.

Mindez demokratikus volt, nemde? Akkor most miért zavar, hogy ez a helyzet? 2014-ben mindenkinek lesz esélye megint dönteni.

veracity 2012.12.29. 17:39:35

@Bús Endre: És ugye az MSZP-re szavazott a 48%! Csak a szemét Fidesz lenyúlta a kétharmadot, mint Orbán a manyupokat!

Nem is hiszek én már csak Libajnai Lúdmilla Goosey Gordonnak!

tapolcai evolucionista 2012.12.29. 17:41:55

@veracity: Ennyire fostok Bajnaitól? De jó ezt látni! Féknyomos a narancsgatya a nevének említésétől is. :-))

ijontichy 2012.12.29. 17:44:59

@kisQtya: "akkor ujrázhat a FIDESZ, ami nem jó, de az MSZP-SZDSZ bandát is kibírtuk 8 évig."
Tudom, hogy hónapok ót aki van adva: terjeszteni az "úgyis mindegy..." gondolatát, de!
Nem mindegy - márha a mindkét csürhében meglévő tolvajláson túl is nézünk egy picinykét. A Bajnai-Bokros-Oszkó-Urbán! stb. vonal érti az üzletet önmagában is. Orbánék nem ismerik az üzletet, pontosabban csak a törvényhozói hatalommal is megtámogatott üzletben jók. Ez önmagában még nem lenne baj, de üzleti dilettantizmusuk mucsai tahósággal fűszerezett leplezése ellenére, a megbízhatatlanságuk híre mára már mindenkinek kárt okoz.
'92 óta viszünk saját vállalkozást, és idén bizony a kettőből egyet megszüntettünk (2 munkahely kiesett), helyette egy határral északabbra kellett céget alapítani, és nem azért, mert fizessen Kuszaszeméknek adót az öregördög, hanem mert a megbízhatatlanságáról elhíresült magyar kormányzati háttér nem tesz jót az üzletnek, Édesmindegy, hogy a probléma valós, vagy vélt (inkább vélt), épp elég, ha a partnerek valósnak gondolják. És annak gondolják, ezt húsz év tapasztalata alapján állítom. Pedig lényegében semmi sem változott, csak épp a tárgyaló jogi személy nem magyar, hanem szlovák.
Félreértés ne essék, az előzők alatt se volt életélmény, de ha az ember nem tévedt a nagyobb halak területére, legalább lehetett élni. Ezek viszont szétkúrták a játszóteret. Szóval nem, én nem szeretnék még négy évet nekik. Ahhoz túl ostobák, és túl megrögzöttek. Továbbá unom a fölösleges költségeket. Húzzanak fenébe.

tapolcai evolucionista 2012.12.29. 17:46:50

@veracity: Bajnai, Bajnai! Ha leizzadva ébredsz, akkor tudhatod hogy a rettenetes Bajnaival álmodtál. :-))

von Putri 2012.12.29. 17:49:02

Karácsonynak fixa ideája ez a regisztráció. Vagy tud valamit, amit mi csak sejtünk az LMP-ről?

Elhiszem hogy egy kispénzű pártot hátrányosabban érinti a vásárolt szavazatok megdrágulása, mint a nagyobb pártokat. Érdemes volna elgondolkodni valami alkotmányos kompenzáción. Az LMP-re adott szavazatok 2,0-ás szorzóval kerülnének beszámításra, mivel liberális párt, és másik 1,5 mert kicsi. Az együtt 3,0 ami már majdnem elég lesz a parlamentbe jutáshoz

2012.12.29. 17:50:33

Gergely, a "fideszes" kisbetűvel írandó! Nem azért, mert megérdemlik, hanem mert a magyar helyesírás szerint így helyes.

kzoltana 2012.12.29. 17:52:36

A Hallgatói Hálózat like-kampányt hirdetett Orbán Facebook-oldalán!
www.vagy.hu/tartalom/cikk/3603_a_hallgatoi_halozat

2012.12.29. 17:52:49

@belekotty: Szerzett jogot viszont sérthet, ha azok esetében is kötelező a regisztráció, akik a népességnyilvántartáson alapuló választói jegyzék alapján a törvény hatályba lépésének napján jogosultak lennének választani.

2012.12.29. 17:58:55

@hagyma: Azért van cirkusz, mert már megint egy újabb bürokratikus ökörség. Nálunk van választói névjegyzék, annak alapján kiküldik az értesítést, hogy választhatsz. Ha nem kapsz értesítést, a választás előtt reklamálhatsz a jegyzőnek címezve, aki ki kell, hogy javítsa a hibát, ha kizáró okok nem állnak fenn. Sokkal egyszerűbb csak a reklamált eseteket intézni, mint minden jogosultét, ez azt hiszem, nyilvánvaló.

Bambulka 2012.12.29. 18:00:43

Ki adott felhatalmazást Orbán Viktornak és társainak a polgári demokrácia felszámolására Magyarországon ?

Ki adott felhatalmazást Orbán Viktornak és társainak a jogállamiság ellenörző szerveinek kiiktatására, a folyamatos trükközésre, a törvénykezés kétes módon és kétes célokra való felhasználására ?

Tzio 2012.12.29. 18:04:28

@veracity:
Hülyékkel nem foglalkozok már ne is haragudj.

2012.12.29. 18:07:19

@hagyma: A fideszesek azt feltételezik, hogy az ő csapatuk elszántabb, ezért biztosan elmegy választani akkor is, ha az plusz erőfeszítésbe kerül. Az ellenzék szavazóiról meg azt feltételezik, hogy többeket visszatart a részvételtől a hercehurca.

veracity 2012.12.29. 18:07:53

@Tzio: Igazad is van! Aki Libajnai Lúdmilla Goosey Gordonra akar szavazni, háát... Ilyen hülyékkel miért is foglalkoznál!

2012.12.29. 18:15:25

@bebe tv: Ha meggyőző többsége lesz az ellenzéknek, feldughatják maguknak Tőkés támogatását. Kb. 350 ezer új választópolgár lesz 2014-re az "új" állampolgárpk közül. Ennél többet tehát hiába adnak fel. Nyilván nem mindenki fog élni a jogával, és főleg nem mindenki fog a Fideszre szavazni. De tegyük fel, hogy igen - akkor sem múlhat 350 ezer szavazaton. Több, mint 8 millió választópolgár van itthon, helló.

2012.12.29. 18:24:03

@Battlestar Galactica: Ha jól tudom, Bokros új párttal akar indulni a választásokon.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.12.29. 18:24:03

Az igazság az, hogy az alkotmánybírók az alkotmányt nem semmisíthetik meg, lévén akkor magukat semmisítik meg! Azt csak értelmezhetik!

Túl lépték a hatáskörüket! Az alkotmánybírók a létrehozott jogszabályokat vizsgálhatják meg, az egyén szempontjából, nem-e sérül az alkotmányos jogaik a közhöz képest!

Nekik semmilyen jogosítványuk nem volt, az alkotmány vagy a hozzá fűződő bármely kétharmados rendelkezés megsemmisítéséhez, felfüggesztéséhez!

Ráadásul minden embernek joga van a Földön a nyugdíjhoz! Azé mennyire igénytelenek már saját magukkal szemben, hogy nem élnek a jogukkal, sőt... az emberi jogaik ellen uszítanak, holott nekik e jogvédelem lenne a feladatuk...

A nyugdíjhoz való jogukról nem mondhatnak le, az kb olyan lenne, mintha valaki eladná magát rabszolgának, vagy eutanáziát követne el, vagyis lemondana az élethez való jogáról!

A nyugdíj joguk ellen való uszítás ütközik az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatában foglaltakkal, és mint ilyen ez jogi személy, lévén az emberi mivoltot fogalmazza meg! Aki uszít ellene az bűncselekményt követ el.. és ők ezt megtették!

Utolsó sorban, Magyarország számos nemzetközi szerződést írt alá, amibe beletartoznak szakmáknak az nemzetközi kvalitása is! A terror időszakban megszerzett jogi diplomák semmisek, nem felelnek meg a jogi elvárásoknak, ők ezt a posztot újbóli államvizsgázás után tölthették volna csak be! Amit kétlem, hogy megtettek!

2012.12.29. 18:26:24

@veracity: Ostoba dolog ez a libajnaizás, ráadásul egy 2007-es bírósági ítélet elmeszelte miatta a fideszes pártlapot.

tamatomi 2012.12.29. 18:30:14

@OrangeOrder: ne kenj semmit el, az LMP nek semmi köze a kontárkodásotokhoz.Hülyeséget csináltatok mint mindig, most megszégyenkezhettek.

A Tákolmány lesz életetek nagy müve , csak éppen a kukában landol.

veracity 2012.12.29. 18:35:42

@settenkedő villám: Szerinted ez nem segít? Mivel lehetne jobban bővíteni a pártoló tagok számát, ha nem a libák emlegetésével?

Milla, milla, lúdmilla!

2012.12.29. 18:36:56

@maoista: A kétharmadot a fidesz már lebontotta, töredéke van csak meg. Az ellenzéknek meg amúgyis a kétharmad lebontása a dolga, mi másért létezne? Az egy teljesen más kérdés, hogy a lebontást csak a választásokon lehet realizálni.

xvxvxv 2012.12.29. 18:37:23

@veracity: fideszcsimbók!, dugd fel a tákolmányotokat (a legújabb kiadást, persze), előtte fűtsél be valami zsírral, egy pávatollat is dugjál mellé, és fussál végig a pártház folyosóján egészen a kubatov ajtajáig, és bokázva jelentsd a porcukros orrúnak, hogy xy blogon teljesítetted a feladatodat.

2012.12.29. 18:42:18

@Dr.Bio74: Miért hagyná az amcsi útlevelet? Attól még lehet neki magyar is, és amúgyis akkor jön haza, amikor úri kedve jónak tartja. :-)

Guillaume sous guillotine 2012.12.29. 18:47:13

ha Ferenc testvér 2006 őszén lemond nem lenne kétharmad. és nem lenne Jobbik se. de nem neki kellet a bársonyszék

Tamás Csacsicska 2012.12.29. 18:51:41

@veracity:

Nézz körül apuska: mit épített a Fidesz 1998-2002 és 2010-2012 között – és mi épült korábban, meg amikor nem a Fidesz volt hatalmon?

A rövid válasz: semmit sem teremtett eddig a Fidesz.

A hosszabb válasz: a diktatúrán kívül semmit sem hozott létre, csak orbitális hazugságokat, megosztást és gyűlöletet. Rohadó gazdaságot, avítt ideológiát, személyes testőrséget Orbánnak és Kövérnek. Adott nekünk egy csaló államfőt, egy hozzá hasonló ájtatos miniszterelnök-helyettest, sok szőlőt és földbirtokot Orbánnak, meg a végtelen szegénységet és lehangoltságot millióknak.

Egy búval baszott országot, azt adott nekünk a Fidesz.

livengood 2012.12.29. 19:06:25

@Lesből Támadó Szárítókötél: Hagymát kinyírtad.:) - vajon tud e angolul? Mindenesetre, már ékezet nélkül nyomja. Azért sajnálom, hogy nem válaszolt, derülhettem volna tovább. :D

vasgyuszi 2012.12.29. 19:07:06

@belekotty: "Menj az anyádba disszidens köcsög! "
Frusztrált vagy kicsi komcsi ;)

Ej, milyen rég hallottam ezt a kifejezést, hogyaszongya "disszidens"...

Bús Endre 2012.12.29. 19:13:36

@maoista: Sajnos 2014-ben nem lesz esély. Erről gondoskodik a választási eljárásról szóló törvény. A kormánypárt olyan eredményt hoz ki, ami neki tetszik.

debilioemilio 2012.12.29. 20:16:13

@kisQtya: Ezt jól elmagyaráztad, hogy miként választottál. Gratulálok. Ennél csak jövőbeni finnyás igényedre alapozott elvárásod tiszta logikája ami lenyűgözött. Biztos ami biztos ha él közeledben egy bölcsit épp elhagyó óvodás, én helyedben azért mielőtt behúzod az X-et konzultálnék vele, csak hogy ugyanolyan tuti találatod legyen, mint 2010 tavaszán.

dr kíváncsivagyok 2012.12.29. 20:40:37

"Egyetlen menekülő út maradt a Fideszes aljassággal szemben: ha az Ab a januári döntésében kimondja, hogy a regisztráció nemcsak az Alaptörvénnyel, de a Magyarország által is aláírt Emberi Jogok Európai Egyezményével is ellentétes. Azt ugyanis még a Fideszes kétharmad sem tudja átírni."

A Fidesz mindent át tud írni !
( És mindennek az ellenkezőjét is...)

dr kíváncsivagyok 2012.12.29. 20:43:08

@Jari Litmanen:
"ha Ferenc testvér 2006 őszén lemond nem lenne kétharmad. és nem lenne Jobbik se. de nem neki kellet a bársonyszék "

Vagy hamarabb lett volna 2/3 ......és már 4 millió koldus országa lennénk !
( Vagy már azok vagyunk ?)

Kepa 2012.12.29. 20:55:16

@georgenius: kicsit rossz a helyesirasom..... bocs.

jazzcool 2012.12.29. 20:59:12

a diktatúrát, ha lesz végül regisztráció, ha nem, csak a választók tudják megdönteni 2014-ben. nem lesz könnyű dolguk, mert a határon túli magyarokat is mozgósítani akarja a fidesz, és ezzel sokkal súlyosabb károkat okozhat, mint anno a sikertelen népszavazás.

Sír Wallasz Willikém 2012.12.29. 21:00:15

@reszeg tengeresz: A kurva anyádat zavartátok a pottyantós aljra te rühes görény. A jó érzésű normális magyarok tettek pontot az előző görény banda ténykedésének a végére! És a bandád ezeket az embereket rekeszti ki! Ha ők nincsenek az anyád rühes seggében sem lennél.

salamander 2012.12.29. 21:05:37

Kedves Karácsony Gergely!

Sokan félreértik a dolgokat nem vitás. Attól tartok az LMP is félreérti a regisztrációt. Akkor lenne más a politika, ha a regisztrációt és pl. a műveltségi cenzust is bevezetnék! Persze az LMP ez ellen foglal állást, mert az alapjogok folyamatos nyávogása/féltése nem más, mint üres szólam, hiszen halandó ember nem tudja ezeket érvényesíteni..., jól hangzik, de ettől barátaim nem lett, s nem lesz más a politika.
Az aktivista alapjogi jogász Sólyom László szépen bevezetett olyan jogdogmatikai elmebajt, mint "'a jövő generációk joga" - szépen összezavarva a jogászi ellentmondásmentes értelmezést. Ezeket a hülyeségeket az LMP is támogatja, de mondjuk ki: az, aki az alapjogok üres hangoztatását zászlajára tűzi nem mást tesz mint a nemzetközi kereskedő- és banktőke érdekeit jeleníti meg. Hiszen Ez az alapjogi forradalom az Egyesült Államokban, az 1900 években pont azért jött létre, hogy a konzervatív termelőtőke ellenében - egyrészt - jogi úton felléphessen a támogatott jogászcsoportok segítségével.
1960-as évekre Earl Warren szövetségi bíró már odáig ment, hogy a törvényhozást, törvényeket háttérbe szorította megtiltva azok alkalmazását az alsóbb bíróságoknak. Ez az alapjogászkodás és a perek átpolitizálása az Egyesült Államokból terjedő kór, ami a legitimációval rendelkező törvényhozásokat szűk csoportok ellenőrzése alá vetik.

Az LMP is ennek talaján ugrál, de vajon a szavazópolgároknak mennyire jön le mit is akar ez a zavaros, zöldes, „bázisdemokrata” alapú mozgalom?
Ebben a gazdasági helyzetben ki és miből áldoz majd "zöld" gondolatért?

Lássuk be: a szociológiai állapotok a eladósodottság, a jogsértő hitelek kérdése, a vidéken eluralkodó áldatlan állapotokra az LMP nem tud értelmes választ adni.

***

samot 2012.12.29. 21:14:44

Megy a köpködés rendesen.A vörösök a fideszre,azok meg vissza!
Érdekes modon,azért az orszàg kiàrusitàsàban nagyon jol tudnak együtt dolgozni(föld törvény)!
Akkor ki is itt a magyar?Rohadt karrierista rablo mind a két pàrt!Majd 2014-ben kezetràzhatnak egymàssal ellenzékben!

2012.12.29. 21:18:14

@salamander:

"Akkor lenne más a politika, ha a regisztrációt és pl. a műveltségi cenzust is bevezetnék!"

A kérdés, hogy hol húzod meg a határt?
Az IQ vagy "józan paraszt ész" cenzust is be kellene vezetni nyilván, ahol (és ezt ne áruld el magadnak) úgy buknál meg, mint a huzat ezen rövid írásod alapján.
De hát nincs ezzel gond. Az IQ cenzus lényege pont az, hogy vannak olyan ostobák, akik egyet értenek vele és nem látják, hogy valójában magukat zárják ki ezzel a választó jogból. ;)

2012.12.29. 21:19:12

@samot:

Légy a prófétánk!

samot 2012.12.29. 21:23:58

@MikeBoy: Tehetsz egy szivességet!
IQ huszàr!

Mitzimackó 2012.12.29. 21:26:41

@reszeg tengeresz: Te sötét agyú, az LMP az előző ciklus második felében jött létre, a Parlamenten kívül!

2012.12.29. 21:28:38

@samot:

Gyorsan szakadt a cérna, ugye?
Kinek köszönheted, ha nem magadnak?
És még egyszer a kérdést: Hol húzod meg a határt?
Mert (és mégy egyszer ez megint rólad szól) amikor lenéznél azokra, akiket ki akarsz zárni a szavazásból, akkor utána tegyél te magadnak egy szívességet és nézz fel, hogy meglásd felfelé bizony neked távcső kell "barátom"!

Mitzimackó 2012.12.29. 21:31:34

@settenkedő villám: A határon túl élő magyarok jó része NEM a fideszkdnpre fog szavazni. A legutóbbi Romániai választásokon a fidesz támogatta magyar párt nem jutott be, a fidesztámadta RMDSZ viszont igen :-)

2012.12.29. 21:49:59

@samot:

Az előző nem neked ment, bocsi. :)
Komolyan gondoltam, hogy a próféta szóljon belőled ezzel az ellenzéki jóslattal... :)

samot 2012.12.29. 21:53:25

@MikeBoy: èpp,hogy leszarom a szavazàs témàt két okbol:Engem nem érint(hàl Istennek)màr 30 éve.
Tàvcsö meg azért nem kell,mert a pöcegödröt elöbb érzi az ember mint làtja!
Tàvcsöre inkàbb neked lenne szükséged,mert nem làtod a fàtol az erdöt!

dzsaszper 2012.12.29. 21:53:43

@Con Storm:
"'a hozzá fűződő bármely kétharmados rendelkezés" témában nagyon tévedsz.
És az átmeneti rendelkezéseket
1. részben pont ilyen hozzá fűződő kétharmados rendelkezésnek vették, mint mondjuk a választójogi törvényt vagy az adatvédelmi törvényt
2. megállapították, hogy az alkotmányos joghierarchia jelenleg csak az alkotmányt védi, a hozzá fűződő dolgokat nem, mert az Alkotmány így definiálja
3. részben a 2. miatt, az, hogy az Átmeneti rendelkezések magát az Alkotmány részének definiálta, semmis, tehát sosem volt az alaptörvény része. Ezt csak maga az Alaptörvény tehette volna meg, az viszont csak felhatalmazást adott a parlamentnek még egy "hozzá fűződő kétharmados rész" (a te terminológiádban) megalkotására csak átmeneti rendelkezések számára.

Batár nagy formai hibát vétettek a kormánypártok.
Most ki-ki vérmérsékletének és politikai preferenciájának megfelelően azt gondolhatja, hogy ez csak egy apró tévedés, vagy hogy egy trükközési kísérlet része. Maga az AB a csúszdatörvény emlegetésével az utóbbira tesz utalást.

dzsaszper 2012.12.29. 21:54:56

@salamander: ezzel csak a hontalanok témája a probléma, ami viszont korábbi klasszikus alapjogi témakör.

veracity 2012.12.29. 22:01:58

@Tamás Csacsicska: Ez a szemét csuti cigó még egy balatoni völgyhidat sem tudott építeni háromszoros árban a jó magyar nemzetnek! A mocskos fityesz metrót sem akart volt fúratni, pedig mennyire jó is az!

Nem is maradt egyéb jó választás a magunkfajta szoclib globalista internacionalista értelmiség számára, mint Libajnai Lúdmilla Goosey Gordon, hogy az Isten áldja meg a nevét is mindörökre!

salamander 2012.12.29. 22:04:15

@MikeBoy:
Persze Liberáliséknál ezek a szövegek divatosak.
Amit nem értesz ne kommentáld kisfiam!

***

veracity 2012.12.29. 22:12:28

@salamander: Ne tesenek az LMP-t vegzálni. Ők a magyar vazelin párt!

2012.12.29. 22:17:59

@salamander:

"Amit nem értesz ne kommentáld kisfiam!"

Gyanítom ezt a szöveget sokszor kell beírnod.
Mint írtam. Te nyilván önmagadat is kizárnád a választó jogból.
Válaszolj, ez talán még megy!
Kizárnád magadat, ugye?

dobzse.laci 2012.12.29. 22:48:41

@bebe tv: Nem megy át, nem adja fel postán.
Csak itthon érkeztetik.
Lesz ám meglepi, hogy a világszerte 15 millió magyar az 30.
És ebből 35 fidióta.
Úgyhogy nem kéne annyit basztatni a regisztrációt, mert azzal csak megy az idő.
Aztán amikor leesik a sok nagyeszű ellenzékinek, hogy az igazi bomba a levélben szavazás, akkor már '14 tavaszát írjuk.

Az Ab amúgy sem sokat ért eddig sem. Azután amikor benyomták balsait, az összes excrementum-manducationak felfordult a gyomra.
És csak most indul a tánc.

Itt vagy csúnya világ lesz még vagy 20 évig, vagy mégcsúnyább, de az legalább rövidebb ideig. Egyikhez sem kéne eljutni.

Mikrobi 2012.12.29. 22:54:32

A fideszes szó melléknév, tehát kis betűvel írják. Pár vesszőhiba is van a cikkben.
Ami a tartalmat illeti, nem kéne ilyen véres szájjal fröcsögni, mert véres lesz a monitor. Semmi aljasság nincs abban, hogy tudatosabbá akarják tenni a választást. Én örömmel regisztrálok majd, vagyis jelzem, hogy komolyan gondoltam a választójogomat. De ezt bele se kéne írni az alkotmányba, egyszerűen hozni kell róla egy kétharmados törvényt.

grani 2012.12.29. 23:08:48

Álmodik a nyomor. A FIDESZ azt is megteheti, hogy kihúzza az alkotmányból az alkotmánybíróságot.
A magyar köztársaság mutyiban fogant. Olyan is. Rendes országokban van alkotmányozó nemzetgyűlés, van alsóház, felsőház, van olyan kormány, amelyet nem a parlament választ. És van olyan elnök, amelyet a nép választ és ha szarakodnak a képviselők, vagy a kormány, leválthatja az egészet.
Ez egy elcseszett köztársaság, amely semmi tiszteletet nem érdemel. Soha nem kérdezték meg a népet, mit is akarna? Lehet, hogy kiráylságot.
Van egy szemét elitünk, amelyik hatalomra jutott, minden legitimitást nékülözve és megrendezi négyévente a kutyakomédia választást, amely arról szól, hogy a szemét elitből most melyik szemét része fogja lefosztani az országot.

A szerelő 2012.12.29. 23:12:48

@Mikrobi: "Semmi aljasság nincs abban, hogy tudatosabbá akarják tenni a választást. " Ez hazugság, ugyanis nagyon aljas dolog, mert csökkenti a demokratikus alapjogot, ez nem tudatosság kérdése, hanem, még egyszer leírom: alapjog. Semmitől sem függhet, nem korlátozható, nem csökkenthető, a vele való élés lehetősége nem nehezíthető. És azt is megilleti, aki nem gondolja komolyan.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.12.29. 23:35:08

@Mikrobi: "Én örömmel regisztrálok majd, vagyis jelzem, hogy komolyan gondoltam a választójogomat." - ha külön regisztráció nélkül elmész szavazni, azzal is jelzed, hogy komolyan gondolod. És ha nem mész el szavazni, az is egy vélemény, nem éltél a jogoddal. Amit leírtál, az egy méretes hülyeség, amolyan fideszes inverz logika.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2012.12.29. 23:53:20

@hagyma: látom nem nagyon vagy tisztában mi is folyik itt, milyen az emberek élete, hangulata egy ideje. tényleg nem kéne beledumálnod olyan dolgokba amiről halvány fogalmad sincs mert nem itt élsz. örülj inkább hogy normális országban élsz, és lyuk van a farkadon, nem kéne az észt osztani odaátról!

hopptarisznya 2012.12.30. 00:21:32

.@MikeBoy: határok nélkül is megoldható lenne az IQ cenzus. Pl tennék a szavazólapra 10 kérdést. Ilyeneket, hogy ki a miniszterelnök? Ön most melyik megyében szavaz? stb.. Aki rosszul ikszeli be a válaszokat, annak a szavazólapja megy a kukába.

Mercel 2012.12.30. 02:14:55

@freegr:

A korrektség kedvéért tedd hozzá, hogy az egyébként tényleg sokat utalt Horn kormány az utóbbi időkben még jobban utalt koalíciós partnere az akkori (Tehát nem a gyurcsányék mellett teljesen elkurvult) SZDSZ hathatós nyomására nem élt vissza a saját kétharmadjával.

Annyira nem élt vissza vele, hogy a legtöbb embernek lövése sincs arról, hogy NEM szeretett vezérünk bábkormányának volt '89 után először "kétharmadja".

Ami minősítheti egyrészt a választópolgári tájékozatlanságot, és/vagy azt a tényt is, hogy nem volt különösebben feltűnő senki számára a dolog. Pedig akkor is kemény idők jártak - akkor kaptuk a nyakunkba a "Bokros csomagot".

"Frigyes"

Mercel 2012.12.30. 02:17:41

@Bombadil Toma:

Miért, ha valaki elment mert megunta ezt a vergődést itt akkor onnantól kezdve nem lehet véleménye? Főleg akkor nem ha az nem egyezik meg a tieddel?

A demokrácia ott kezdődik, hogy mások véleményét is meghallod és figyelembe veszed.
A vége pedig ott van amikor már nem.

"Frigyes"

Mercel 2012.12.30. 02:27:55

@kisQtya:

"Azért a Fidesz 2/3-át nem kellene ennyire misztifikálni. Regisztrációs baromság ide, vagy oda (a'propos! emlékeztek még, hogy a Maszop komplett kolóniákat utaztatott szavazni???), én bizony regisztrálni is fogok, meg szavazni is.
Akit érdekel az ország sorsa, az regisztrálni fog és felelősen fog dönteni."

Tisztelettel megjegyezném, hogy ez az utaztatás dolog a választások idején nem pártspecifikus dolog.

Nekem van olyan közeli rokonom aki saját költségén gyorsan leautózott 260 kilométert xy kisvárosba ahol meglehetősen szarul állt szeretett vezérünk pártjának jelöltje így gyorsan bérszavazott egyet. (Idézőjelben mert ostobaságból, és nem haszonszerzés miatt tette - mondjuk azóta kissé megbánta:)

kubatov gábor (alias porcukros orrú) tudna nyilatkozni arról, hogy darabra mennyi fonálon rángatott droidjuk van raktáron. Ez a mostani választáson is így lesz, sőt ha lehet még inkább így lesz.
Nagyon sokan fognak buszozni vonatozni autózni és nem azért, hogy világot lássanak.

Abban egyébként egyet értek veled, hogy amennyiben csak regisztráltan lehet választani, akkor rohadjanak meg regisztrálom magam és úgy élek a választójogommal.
Másik kérdés, hogy én nyilvánvalóan Nem a fideszre fogok szavazni.

"Frigyes"

jog-ász 2012.12.30. 08:23:37

az nem lehetséges, hogy egy erősödő ellenzéki összefogás esetén már nem érdeke a kormányzatnak az új választási rendszer? a parlamenti helyek nagyobb része egyszerű többség alapján dől el, azaz ha három jelölt van akkor 33-33-34 aránynál a 34százalékos nyer, és nagyon kevés a "listás" hely..erős ellenzéki összefogás esetén öngólt is rughat a kormányzat magának.

kisQtya 2012.12.30. 09:26:37

@ijontichy: Ha esetleg arra céloztál volna, nekem nincs kiadva, mit kell terjeszteni a neten.
Magam is egyetértek azzal, hogy húzzanak a vérbe, de számomra már nem mindegy, hogyan. Azzal nem leszek előbbre, ha visszajönnek a szocik a szadesszel és visszafelé kavarják a fekáliát. Részemről a komplett politikai elitet szeretném elhajtani a vérbe. MINDENKIT!!!!!!
Nem, nem csak Magyarországon. Mindenhol mocskos a politikai elit, de én csak a hazámban tudok szavazni, számomra nem alternatíva, hogy Viki ellen szavazhatok Fletóra, vagy Gordonra.
Szomorúan látom, hogy ilyen blogokon egymást ölik a maszopfanok, meg a fideszfanok, miközben a komplett politikai elit a legnagyobb egyetértésben tapossa a sarka alá azokat, akik dolgoznak és kiröhögi az itt egymás ellen acsarkodó fanatikusokat, akikből él.

kisQtya 2012.12.30. 09:35:56

@kisQtya: folyt.
Mennyivel hatékonyabb lenne, ha ezeken a blogokon nem két tábor feszülne egymásnak, hanem példás összefogással, teljes egyetértésben szidnák/szidnánk azt a bűnbandát, amelyiket több mint húsz éve négyévenként a nyakunkba szavazunk.
Akkor talán nem lehetne berendezkedni a politikai váltógazdaságra, hanem formálódhatna egy új, tiszta lappal induló politikai erő. Mi értelme annak, hogy az ország egyik felének a fidesz alatt volt egy kicsivel élhetőbb a helyzete, a másik felének meg a maszop/szadesz alatt volt könnyebb néha levegőhöz jutnia????
Muszáj mindig a két szar közül választani.
Nem egymást kellene itt támadni, hanem a mocskos, korrupt politikai elitet.

Szerintem.

2012.12.30. 10:06:58

@hopptarisznya:

Biztosan.
Lehetne erről vita, de leírom a legegyszerűbb érvet ez ellen szerintem.
Az, hogy ki szavazhat, annál nagyságrendekkel fontosabb, ki lesz képviselő. Erről talán nincs vita.
És ma a parlamentben van olyan képviselő, aki egy újságírónak és egy kamerának valahol a parlament folyosóján egyszerűen letagadta a saját nevét!!, majd egy ordas hazugsággal próbálta ezt elbagatellizálni.
Ez az ember megszavazhatta az alaptörvényt.
Támogatja őt a frakciója, a frakció vezetője és a ME is.
Magyarul cenzusról (sok minden más mellett) már csak e miatt gondolkodni egy röhej, amikor sokkal fontosabb és magasabb szinteken nem működik semmilyen természetes szűrő sem a politikában ami működhetne magától is törvény sem kell hozzá.

carlo68 2012.12.30. 10:14:44

Ma reggel halgattam a rádióban Perjés Klára interjúját Kövér Lászlóval.Hányingerkeltően undorító volt ez a tömjénezés ,ez a gátlástalan seggnyalás.Talán az ötvenesévekben ment ez így.Kövér élvezte.Ezek tényleg elhiszik,hogy ők félistenek?

kisQtya 2012.12.30. 10:18:02

@Mercel: Én is regisztrálni fogok. Egyébként én szerepelek a Fidesz listáján (önkéntesen), de ettől még magam döntöm el, kire szavazok. :))))
A regisztráció kétélű dolog, lehet, hogy a fagyi visszanyal.
Közigazgatásban dolgozom, ahol regisztrációhoz kötötték az "érdekképviseleti" (?) szervbe delegálandó jelöltekre történő szavazást.
A végén nagy beszarás lett belőle, mert senki nem akart regisztrálni (többszöri felszólítás és határidő-hosszabbítás volt, így fennállt a veszély, hogy a "kiválasztott" jelöltek nem jutnak "puncióhoz". :))))))
Végigröhögtem az egész cirkuszt és mindenkit arra biztattam, hogy ne regisztráljon.
Szerintem a Fidesz nagyon megszívja. Arra pedig már most kíváncsi vagyok, mit tesz majd az új kormány a regisztrációval, ha esetleg a Fidesz megbukik (erre nagy esélyt látok).
Ha jól gondolom, akkor már nem is lesz olyan fekete az ördög. :)))))

kisQtya 2012.12.30. 10:25:23

@jog-ász: Elvileg igen. De erős ellenzéki összefogás addig nem lehet, amíg az ellenzéket két volt szocialista miniszterelnök irányítja.
Akiktől hányingere van az ország egyik felének.
Amíg nem jön egy új, tiszta erő, addig Viktor nyugodtan alhat.
Nekem nagyon tele van a pukkantóm a Fidesszel, de annyira nincs, hogy visszaengedjem a szoci-szadesz bandát.
Hiába regisztrálok, nincs alternatívám. És ezt pontosan tudja ez a görény Fidesz.

kisQtya 2012.12.30. 10:28:40

@kisQtya: Ja! Továbbá a Fidesz-szavazókat pocskondiázó Bajnai-nyilatkozatok sem szerencsések....

kisQtya 2012.12.30. 10:32:17

@carlo68: Valóban. De emlékszel a Pártkeltére? Ahol a csokiig benyaltak a maszop-szadesz félisteneknek?????
:)))))))
S volt még néhány ilyen műsor (pl. Hajrá MSZP!!!)
Ezekre emlékszel-e??????

A világ nem fekete-fehérben készült., ahol jók állnak szemben a rosszakkal.

kisQtya 2012.12.30. 10:40:28

@debilioemilio: Sajnálom, de nem lehetek olyan okos, művelt, felsőbbrendű lény, mint Te, aki tévedhetetlenül, csalhatatlanul, egyedülhelyesen a MASZOP-SZADESZ tandemet toltad az arcunkba.
"Tudjuk, merjük, tesszük!"
Csak gratulálni tudok a választásodhoz!

Gondolom, most is nagyonokosan, nagyonfelsőbbrendűen a Bajnai-csapatot fogod favorizálni, mert ez az egyedül bölcs, helyes, jóravaló cselekedet.

Kellemes lehet, hogy neked ilyen nagyon egyszerű a világ..... Komolyan irigyellek.....
Hogy én miért nem tudok ilyen primitíven gondolkodni?!

nu pagagyí 2012.12.30. 10:42:32

@kisQtya: Tetszik ez a Napkeltézés. A napkelte egyébként nem volt túl jó műsor, egyoldalúságát az okozta, hogy az ellenzékiek nem óhajtottak benne megjelenni, de hát tudjuk Orbán csak az alákérdező riportereket szereti. Tegyük hozzá, hogy az előző ciklusokban rendületlenül ment a rádióban a Vasárnapi Újság nevű Bayer-Csurka szellemiségű műsor, senki nem tiltotta le. A tévéből sem rúgták ki a jobboldali érzelműeket Bethlent, vagy Balót. A hírműsorok pártatlanok voltak, napi Szíjártót is élvezhettünk. Akkor még lehettett közszolgálatnak hívni a közpénzből fenntartott médiák cselekményeit.

2012.12.30. 10:47:25

@kisQtya:

Öregem, hogy te milyen átlátszó vagy! :))))

Így nyitottál:
"Muszáj mindig a két szar közül választani.
Nem egymást kellene itt támadni, hanem a mocskos, korrupt politikai elitet."

Gondolom, most is nagyonokosan, nagyonfelsőbbrendűen a Bajnai-csapatot fogod favorizálni, mert ez az egyedül bölcs, helyes, jóravaló cselekedet.

És már itt tartasz:

"Gondolom, most is nagyonokosan, nagyonfelsőbbrendűen a Bajnai-csapatot fogod favorizálni, mert ez az egyedül bölcs, helyes, jóravaló cselekedet.
Kellemes lehet, hogy neked ilyen nagyon egyszerű a világ..... Komolyan irigyellek.....
Hogy én miért nem tudok ilyen primitíven gondolkodni?! "

nu pagagyí 2012.12.30. 10:53:19

@kisQtya: Neked csak azt kell eldöntenened, hogy szabadságot, vagy a szolgaságot választod. Bajnaiék biztosan nem fognak Téged rabszolgaként kezelni. Ha értesz valamihez boldogulhatsz, mint ahogy megtehetted ezt az a jelenlegi ciklust megelőző elmúlt 20 év "zavaros" idején. Ha nem sikerült, sajnállak.

Orbánékkal viszont az baj, hogy hitbizományon alapuló feudalizmusukban nem kell értened semmihez a boldoguláshoz, sőt ez káros a jövőd szempontjából. Náluk csak és kizárólag az boldogulhat, aki tövig benyal a vezérnek, vagy az általa kiépített hierarchikus struktúra hozzád legközelebbi seggének. Gerinctelen, igénytelen, kézből etetett állatot óhajtanak nevelni mindenkiből.

Lencsés István 2012.12.30. 10:56:24

A FIDESZ nem aljas , úgy mint az LMP .

carlo68 2012.12.30. 11:16:01

@kisQtya: Ekkora seggnyalás nem volt.De akkor pl. volt egy Vasárnapi Újság ahol elhangzottak erős kritikák is,hogy finoman fogalmazzak.Ma a közszolgálatinak nevezett szarban semmisem jelenhet meg ami a fideszt bírálja és nincsenek is olyan emberek akik ezt megtehetnék!
Ha voltak gazemberek az nem jelenti azt,hogy most is mindenkinek azzá lehet!

Estevez atya 2012.12.30. 11:26:04

Amióta a fideszék bezáratják a romkocsmákat,
és megszüntették a zöldpardont, azóta nem szimpatizálok velük.

Battlestar Galactica 2012.12.30. 11:29:58

@Lencsés István: A fidesz nem aljas? Mocskos álszent gecik, a támogatóikkal együtt!
Emlékszünk még a "térdre csuhások"-ra?
A "nem lesz tandíj"-ra?
A "megvédjük a nyugdíjakat"-ra?
és a lista hosszan folytatódhatna...

Arról a kommunikációs káoszról ne is beszéljünk, ami most a keretszámokkal van, mert egyik hülye sem tudja, hogy hogyan jöjjenek ki ebből a legkevésbé szarul! Szerencsétlen megetetett emberek, akik 2010-ben bíztak bennük, 2014-ben megadják ennek az arrogáns büdös csőcseléknek a kegyelemdöfést, majd meglátod!

Battlestar Galactica 2012.12.30. 11:32:49

@settenkedő villám: "Ha jól tudom, Bokros új párttal akar indulni a választásokon."

Nem tudom, nincs szerencsém ismerni az öreget, és nem vagyok benne a napi pártpolitikában. Viszont nagyon tisztelem, mert meg merte csinálni azt, ami nem túl népszerű volt, ám de az ország érdekeit szolgálta. Ebből élt ormány viktor 4 évig az első királysága idején...

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2012.12.30. 11:44:23

@balage_81 reloaded: Igazad van. Próbálkozzon csak továbbra is, de még sok ciklusnak kell addig eltelnie, hogy az LMP komoly tényezővé válhasson. Hacsak nem zsarolni akar, ahogy a szépemlékű SZDSZ tette az elmúlt húsz évben.

@tamatomi: Nincs, de azért a Field-féle romatáboroztatást sokan nem fogják nekik megbocsátani. Bár gyógyír, hogy nem álltak be azonnal Bajnaiék mögé, és ezzel feszültséget keltettek ebben a fura ellenzékben.

Izgalmas sztori ez, és még hol a vége :)

veracity 2012.12.30. 11:44:57

@Battlestar Galactica: Elfelejted hozzátenni, hogy a kegyelemdöfés Libajnai Lúdmilla Goosey Gordon képében érkezik!

veracity 2012.12.30. 11:49:28

Remélem mindenki észrevette, hogy Orbán csapata mennyire retteg Libajnai Lúdmilla Goosey Gordontól! Ezért van a lejárató kampány is, teliplakátolják a libás képet a Feri fotóival! Mert rettegnek, hogy együtt jönnek vissza! És úgy is lesz! A népnek libacomb kell, nem maszlag! Elhegedüljük, azaz gordonkázzuk a Fityesz nótáját! Hihihihi!

Battlestar Galactica 2012.12.30. 12:20:09

@veracity: Meg különben is jobban szeretem a libát, mint a dolomitos ORrBÁNyászó VIKTORt. A hatalmát arra használta, hogy családja és sleppje részére komoly vagyont halmozzon fel. Most a földek vannak soron, nem lesz a megyében olyan föld, amit ne a vazallusai birtokolnának!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2012.12.30. 15:54:44

@Mercel: dehogynem, véleménye lehet bárkinek, és nem is kell egyeznie az enyémmel, egyelőre még szólásszabadság van. csakhogy fölényesen kioktatni, osztani az észt a magyar aktuálpolitikai kérdésben, a tények és a valóság megtapasztalása nélkül, amerikából, tizegynéhány év távollét messzeségéből inkább bunkóság mint véleménynyilvánítás. és hagyma nem először csinálja ezt, sok hasonló topikban okoskodott már, ami számomra elég visszatetsző...

Lencsés István 2012.12.30. 21:19:32

@Battlestar Galactica: Nem aljas . A FIDESZ nagy kezdőbetű , tanulj meg írni . Tandíj nincs is . Ha idézel akkor pontosan tedd . 2014 - ben is a FIDESZ nyer és akkor sírhatsz tovább anonimul . :) ;) :D

Mercel 2012.12.31. 12:11:32

@Bombadil Toma:

Oké, nem láttam az előzményeket, bocs..

"Frigyes"
süti beállítások módosítása