Bemutatkozás

Karácsony Gergely vagyok, a Párbeszéd Magyarországért elnökségi tagja.

E-mail: gergely.karacsony@parlament.hu

Találkozzunk a Facebookon

Videók

Friss

Nincs megjeleníthető elem

Marslakók vagy demokrácia?

2012.05.21. 10:01 bontópál

Hogy miért veszélyes és demagóg Orbán Viktor javaslata a pártok állami támogatásának felfüggesztéséről, azt a múlt héten megírtam én is, Scheiring Gábor és Jávor Benedek is. Legyünk azonban most konstruktívak. Vegyük egy percre komolyan, hogy a miniszterelnök valóban azért vonná meg a pártok támogatását, mert nehéz anyagi helyzetben van az ország – de valóban csak egy percre higgyük el, hiszen nyilvánvalóan nem igaz. Ennek szellemében útjára indítok egy mozgalmat, nevezzük ezt a Végtelenül Idealista és Konstruktív Tanácsok Országunk Rendbetételéért (VIKTOR) mozgalomnak. Ennek keretében arra tehetnénk javaslatot, hogy milyen más forrásból vonhatnánk el azt a nagyjából két és fél milliárd forintot, amit a pártok kapnak a költségvetésből.

marslakok_jakso.jpg

a kép forrása:

Az én javaslatom a következő: az évi közel 70 milliárd forint állami támogatásból működő Médiaszolgáltatás-Támogató és Vagyonkezelő Alap állítsa le a Marslakók című, a köztévében futó szappanoperát. Mint az sorozat producerével, Jáksó Lászlóval készült, majd a letiltás ellenére is a Magyar Narancsban megjelent interjúból kiderült, a sorozat egy epizódja nagyjából bruttó 7,5 millióba kerül, tehát éves szinten közel kétmilliárdot fizetnek az állampolgárok  a sorozatért. Ha ehhez még hozzávesszük a sorozat reklámkiadásainak a költségeit, akkor már nagyjából helyben is vagyunk. A Marslakók leállítása aligha okozna fájdalmat a magyaroknak, hiszen a köztévében főműsoridőben futó műsorok közül messze ezt nézik a legkevesebb, kifejezetten lefelé húzva az előtte futó műsorokban megalapozott nézettséget.

Jáksó László - aki soha nem tagadta, hogy a miniszterelnök főtanácsadójával, Habony Árpáddal való barátsága segítette hozzá az üzlethez - bizonyára nem örülne ennek. De hát istenem, nem tehetünk mindenkinek a kedvére. Ha választani kell a demokrácia és egy alacsony nézettségű szappanopera között, akkor nem lehet kérdés, hogy melyiket válasszuk.

Ha tetszett a cikk, csatlakozz Facebook oldalamhoz és kövesd későbbi bejegyzéseimet is:

110 komment · 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://karacsonygergely.blog.hu/api/trackback/id/tr304528905

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Marslakók a neten 2012.05.23. 00:49:44

Ha ez sci-fi novella lenne, itt kéne abbahagyni, mert ennél nagyobb közhelyet még a legtehetségtelenebb tintakulik sem írtak le. Csakhogy ez jegyzet. Idegen szóval publicisztika....

Trackback: Marslakók a neten 2012.05.23. 00:49:44

Ha ez sci-fi novella lenne, itt kéne abbahagyni, mert ennél nagyobb közhelyet még a legtehetségtelenebb tintakulik sem írtak le. Csakhogy ez jegyzet. Idegen szóval publicisztika....

Trackback: Lőjjé’ nekem Gyurcsány Fletót! 2012.05.21. 20:22:07

A Heti Válasz céllövöldés oligarcházós címlapját látva simán el tudom képzelni, hogy “ezek” éles lőszerrel sorozzák Gyurcsány, Mesterházy, Schiffer és Vona életnagyságú papírképeit a részeg bulikon. * *...

Trackback: Az újbeszél, a duplagondol, a múlt változtathatósága és az oligarchák – Mi köze van Orbán szómágiájának az orwelli diktatúrához? 2012.05.21. 20:15:31

“A mi fölfogásunk szerint oligarcha az a milliárdos, aki…” – fejtegette Orbán Viktor. Na de kit érdekel, hogy mi ennek a pimasz arcú, gátlástalan, cinikus kis méregzsáknak a “felfogása” egy évszázadok óta azonos érte...

Trackback: Marslakók vagy demokrácia? 2012.05.21. 10:39:01

Ha választani kell a demokrácia és egy alacsony nézettségű szappanopera között, akkor nem lehet kérdés, hogy melyiket válasszuk.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sárkányfő 2012.05.21. 20:12:05

A pártok pénzmegvonása a Simicska-Orbán koalíció bosszúja azért, amiért az ellenzék összefogva kezdeményezi a Simicska/oligarcha bizottságot.

Azt még elnézi Simicska strómanja, Orbán Viktor, ha a demokrácián meg a jogállamon rugózik az ellenzék, de ilyen ügyekért saller jár....

Ha tovább meritek forszírozni a két szép szál legény, e két kollégiumi szobatárs dolgait, meg fogják vonni a parlamenti képviselői fizetéseteket is.
Visszamenőlegesen.

sárkányfő 2012.05.21. 20:15:57

Én megmondom honnan kell pénzt szerezni: el kell törölni az egyházak állami támogatását. Ez több mint 30 milliárd ft évente, szóval sokszorosa az pártok együttes támogatásának.

Ha eltörlik a pártok finanszírozását, a következő helyzet áll elő:
- A közérdeket szolgáló pártok nem kapnak közpénzt.
- A nem közérdeket szolgáló egyházak kapnak közpénz.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2012.05.21. 20:15:57

@XVII. Röfé: Az a baj, hogy azért off most, mert a Marslakók nem változtat azon, hogy 22 éve off, nem egy olyan valkóban kulturálus produkciót lehetne rendezni a Marslakók pénézből mint amit emlit.

nemisenvagyokezmar 2012.05.21. 20:25:37

Tisztelt Képviselő Úr!

Ez a javaslat legalább annyira demagóg, mint Orbáné.

salytóskifli 2012.05.21. 20:27:01

A cikket lehet parabolának is felfogni, ebből is látszik, hogy a pártok, amelyek (átlátható) működése a demokrácia alapjai, mennyire kevésből finanszírozhatók, hogy még egy felejthető, 12 egy tucat filmsorozat árából is bőven kijön.

A Fidesz és Orbán javaslata a pártok finanszírozásának megszüntetéséről egy vérpopulista, Mussolinihez méltó fogás, amelyet a tájékozatlan, a politikától megcsömörlött nép birkaként fog követni és simulékonyan fog bégetni, miközben nyírják.

Egyébként meg nem, nem kellene a köztévének a kereskedelmi tévékkel versenyezni, éppen ellenkezőleg, azt a kultúrát kellene terjeszteni, ami oda nem fér be. Eleve fals dolog állami pénzből a magánszektorral versenyezni, tisztességtelen eljárás. Ugyanez mondható el az állami mobilcéggel, az legalább ekkora szemétség.

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2012.05.21. 20:30:35

Nekem is van egy konstruktív tanácsom. Ólmot a zsebhitlernek!!!

Balt 2012.05.21. 20:33:05

Aláírásgyűjtést javaslok a témában... :)))

sárkányfő 2012.05.21. 20:33:29

Amúgy az LMP miért nem nyújt be egy oligarcha-ellenes törvényt? Egy Lex AntiSimicskát?

Ilyenek lehetnének benne:
1. Egy állam-magáncég szerződés csak akkor érvényes, és csak akkor léphet életbe, ha az internetre felteszik az egész szerződést, hogy bárki elolvashassa. Ez a törvény Szlovákiában már megvan....
(Finomítás: csak 15 nappal azután léphetne életbe szerződés, miután fent van a neten.)

2. Ahogy a Török írta a blogjában, egy cég csak bevételeinek max. 50%-át szerezhesse meg állam forrásból, minimum 50%-át tisztán piaci megbízásaiból kellene hoznia.

3. Az állam évente maximum a GDP 0,5%-át kitevő megbízást adhasson egy cégnek, illetve egy tulajdonossal bíró céghálónak. Egy ciklusban ez maximum összesen a GDP 1%-a lehessen.

4. Egy-egy piaci szegmensben az állam a saját összes megbízását maximum 40%-ában adhassa egy cégnek.
Ez arra válasz, hogy állítólag az állam összes(!) köztéri hirdetésének 90%-át a Simicska-cég Publimont kapta meg. Ez mondjuk nyílt maffiázás, és hogy ezt meg lehet csinálni, jelzi hogy mennyire életképtelen vergődő balkáni kis ország vagyunk.

Stb., ezer ötlet lehetne még benne, nem részletezem, mert egyrészt ez a ti dolgot lenne, másrészt természetesen Simicska pártja úgyis lesöpörné ezt a törvényjavaslatot. De akkor is nyomi kell, nem szabad leszállni róluk...
És nem bánnék egy nagyon átélt, hihető ígéretet, hogy ha az LMP kormányra kerül egyszer, az egész szervezett, intézményesített rablás-sorozatot ki fogja vizsgálni, és megtalálja majd a módját a büntetésnek is... komolyan mondom. Nem egy Budai 2.0 kell, hanem egy egész antikorrupciós hivatal felállítása, és az ügyek feltárása, megbüntetése.

Netuddki. 2012.05.21. 20:36:35

Ha kb. a képviselők 300 milkába kerülnek nekünk, az évente 3,6 milliárd. Tessék társadalmi munkában semmittenni! Ez máris jóval több mint a kitűzött cél...

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.05.21. 20:49:02

Teljesen jó írás, majd ha jól benyalok valamelyiknek, az én gondolataimból is készülhet külföldi anime sorozat? Azért álljunk már meg, hülye sorozatra és stadionra van pénz, ránk, hülyékre meg nincs?

Jofiu 2012.05.21. 21:03:01

A kvázi-alanyi jogon járó párttámogatást ellenzem, de egy ilyen döntési szituációban a poszttal egyetértek.
Ha bárgyú tévéfilmek vagy manapság haszontalan társadalmi szervezetek között kell választani, a társadalmi szervezetek nyernek. Még lehet belőlük valami és akkor nagyon fontosak is lehetnek.
A mai formában a pártokba ölt pénz ablakon kidobott pénz.
Javaslom a pártok 1%-ból gazdálkodását inkább.
És ha már így benne vagyok a képviselők könnyebb időközi leváltását mással, valamint az országos pártlisták helyett az országos egyéni képviselők listájának rendszerét. Hadd ne már a szponzorált pártok magukon belül zsírozzák le, ki kerül be a parlamentbe a nélkül, hogy a személyére bárki is szavazott volna.
A pártok hosszú ideje tapasztalt teljesítménye és aktivitása, hozzáállása alapján a pártrendszer így ahogy van nem éri meg.
Szvsz.

magyar ember teli szájjal 2012.05.21. 21:03:47

Amilyen világot ti építenétek, még a Marslakókban is jobb helyen van az a pénz.

old_field 2012.05.21. 21:10:04

tragédia ez a marslakós sz@rság, az idióta Jáksóval együtt...
de persze az lmp-nek is kár volt átfesteni a cégtáblát, ha csak ennyi jön ki belőle, hogy a demokrácia színvonala = állami támogatás mértékével.
tragédia... a rendszerváltás elmaradása és ami itt maradt helyette : 1 fajta légüres térben hánykódó ország, aberrált politikusokkal és szégyentelen értelmiséggel.
vegetáló gazdasággal és társadalommal...
gratula... lehetne más ?
valami, ami TÉNYLEG MÁS...!!
valami természetes, emberi, nem manipulált...
1 ország amit nem vezérelnek pénz"emberkék"(férgek) a szokásos pontokról.
és nem pénz"politikusok" vezetik, hanem Emberek... Emberek, normális , ép erkölcsi érzékkel, józan(paraszti) ésszel.
néha vannak ilyen fantáziálásaim...

elendem 2012.05.21. 21:14:07

@XVII. Röfé: A magyar királyi televízió manapság meglehetősen sok pénzt kap. Sajnos, a pénzek nem a valóban színvonalas műsorok, minőséget előállító rendezők, színészek zsebében landolnak.
Meglátásom szerint Karácsony Gergely nem a minőségi televíziós produkciók ellen beszélt (írt), hanem a haveroknak juttatott műsorkészítési lehetőségek címen elfolyó pénzek, az így születő minden kritika alatti izék (a műsor kifejezés nem használható rá) ellen, amelyek közül csak egy is annyiba kerül, mint a pártoknak jutó éves támogatás összesen.
Egyébként KG egy korábbi bejegyzéséből látszik, hogy ő várakozással tekintett a Marslakók sorozat elé (pl. én eleve sem kezdtem nézni, mert nem igazán hittem benne, és nem csalódtam), ezért is meggyőződésem, hogy egy értékes műsorról nem írt volna ilyet.

Ben Franklin 2012.05.21. 21:20:33

Értem Gergely.

Tehát. Ha nem kaptok pénzt nincs demokrácia. Jól értem a lényeget?

salytóskifli 2012.05.21. 21:26:01

@kovi1970: Honnan veszed, hogy semmit tennének a parlamenti képviselők? Ha másból kellene megélni, akkor szerinted még komolyabban vennék a parlamenti munkát? Szerinted a parlament 386 képviselője (2014-től csak 210 vagy mennyi) nem érdemel semmit 10 millió / 386 = 26 ezer ember képviselőjeként? Semmit nem érdemelnek azok, akik milliárdok felett döntenek?

Látom már, Orbán nagyon jól célzott ezzel a demagóg javaslattal, meg vannak a birkák, akik bégetnek majd neki!

Egyébként meg a javaslat nem a parlamenti képviselőkről szól. Azok fizetése (még) marad. Az majd a következő etapp lesz.

salytóskifli 2012.05.21. 21:27:27

@Ben Franklin: Úgy van. Levegőből még senki nem tudott megélni. Sajnos, nem szellemi síkon élünk, hanem valós tárgyak között. Ezek pedig pénzbe kerülnek, ha tetszik, ha nem.

Ben Franklin 2012.05.21. 21:29:16

@salytóskifli: Mindenkitől elveszik a támogatást, nem csak a Gergelytől. Be lehet szedni a tagoktól, szimpatizánsoktól. Hisz úgyis mindenki kormányt akar buktatni, ez csak nem lesz gond?

Netuddki. 2012.05.21. 21:52:14

@salytóskifli: "Semmit nem érdemelnek azok, akik milliárdok felett döntenek?"

Ez most kérdés akart lenni? Mert én inkább pontot tennék a végére.

Mellesleg az orbán csak azt hiszi, hogy mindezzel a sok szemét húzással amit csinált és még csinálni fog 2014-ig, nem lehet majd leváltani. Még szép, hogy le lehet.

Na most huhogjatok tik, akik azt mondtátok egy új párthoz rengeteg pénz kell...

Netuddki. 2012.05.21. 21:54:26

@kovi1970: Annál kevesebb pénz kell a leváltáshoz, minél balfaszabb egy miniszterelnök. Ahogy elnézem a mostanit nem sok pénz kell majd a leváltásához...

Browning 2012.05.21. 21:55:26

Karácsony!

A postod is demagóg, de egyébként szerintem is a Marslakókat le kéne húzni a retyón! Egy igénytelen végtermék, amiből a lyuksógor Jáksó gazdagodik.

salytóskifli 2012.05.21. 21:57:01

@Ben Franklin: Persze. Hogyne lehetne. Meg a Közgép milliárdjaiból is lehet. Egyenlő pályák, egyenlő esélyek.

Mondom, Orbán demagógiája kiváló talajra hullik.

Ben Franklin 2012.05.21. 21:59:33

@salytóskifli: Ja, nem ártana valami konkrétum a nem-blogszférából. Mert ami bíróságra kerül az szocis és szadeszes.

nu pagagyí 2012.05.21. 22:01:52

A közmédiumok költségvetésének felét osszuk szét a pártok között és a pártok ilyen összegben rendeljenek saját véleményüket közlő hír és elemző műsorokat.

salytóskifli 2012.05.21. 22:03:04

@kovi1970: Pontot tennél? És milyen logikai alapon, áruld már el? Vajon ha te egy céget irányítasz, ott is annyit érdemelsz (vagy semmit), mint egy udvari segédmunkás? Barátom, ezt még a vérkommunisták se gondolják így.

Vajon milyen ember fog képviselőnek menni, ha másból kell megélnie? Vajon mennyire lesz kitéve egy ilyen képviselő a korrupciónak? Vajon egy milliárdosokból álló képviselőház, akiknek nem számítana a jövedelem, az megfelelően képviselné a polgárok érdekeit?

Ellenkezőleg, a képviselőinket jól meg kell fizetni, hogy legyen vesztenivalójuk és a legkiválóbbak törekedjenek arra, hogy politikusok legyenek. Annyira úgy se lehet megfizetni őket, amennyit bármely multicég felsővezetőjeként megkapnának.

XVII. Röfé 2012.05.21. 22:04:07

@elendem: Persze, tisztában vagyok mindezzel, mindent értek. Amiről én írtam az csupán eme cikk apropóján egy olyan témafelvetés, amely megkerülhetetlen, ha egyszer majd rendbe akarjuk hozni a magyar kulturális életet és a közszolgálatiságnak egy korrekt médiatörvénnyel valódi tartalmat akarunk adni. Mindezt azért írtam egy politikus blogjába, mert remélem, talán valakik majd szakítanak a rendszerváltás óta tartó szemlélettel, miszerint közszolgálatiság=híradó.
Nagy illúzióim nincsenek, de hátha.

Tehát, aki nem értette: szerényen csak azt vetettem közbe, hogy annak a pénznek lenne jó helye is a közszolgálati tévénél. Persze jól tudom, hogy jelenleg ez ábránd. De ha nem kezdünk el beszélni róla, örökké az is marad.

salytóskifli 2012.05.21. 22:10:29

@Ben Franklin: Ó, barátom, a törvényeket is a kétharmad hozza. Ha akarják, azt is alkotmányba iktatják, hogy állami pályázatot csak S kezdetű és imicska végű cégtulajdonosok nyerhetnek.

És nem (csak) a törvényességgel van a probléma, hanem az erkölccsel és a bújtatott pártfinanszírozással. Ezt csak a vak nem látja.

Simicska & Nyerges ad 100-100 milliót 100 embernek, azok eltesznek 1-1 milkót és továbbadják adományként a Fidesznek, miközben a többi pártot kiszárítják. Minden törvényes lesz, ne aggódj. Teljesen törvényesen fogják felszámolni a demokrácia írmagját is.

Vagy marad az az opció, mint az USA-ban, ahol csak milliárdosok képesek elindulni a versenyben, milliárdosok támogatásával és 200 év óta mindössze két párt tud labdába rúgni. De ott legalább van szabad sajtó és média.

salytóskifli 2012.05.21. 22:13:28

@Jofiu: A mai rendszer nem sokkal különbözik az 1%-os rendszertől, csak nem az adóbevallásnál döntünk erről, hanem a szavazáskor. nem alanyi jogon jár, ez tévedés, nagyon kemény munka van mögötte. Nem értem, miért lenne jobb másként. Amit én módosítanék, az az, hogy ne legyen 1%-os korlát sem.

Ben Franklin 2012.05.21. 22:15:14

@salytóskifli: Csak én érzem hogy kár volt ennyit írnod? A legnagyobb érved hogy a 'vakisláttya'.

salytóskifli 2012.05.21. 22:20:00

@Ben Franklin: Lehengerlő ellenérvek. Most rövid voltam.

elendem 2012.05.21. 22:33:13

@XVII. Röfé: Egyetértünk, ez fontos gondolat: a közszolgálatiság a minőségi kultúrával való megkínálást is kell, hogy jelentse, éppen annyira, mint a minőségi közéleti műsorokat. A közéleti műsor sem csak a híradó, és a minőségi kultúra is sok mindenből áll (pl. a színház- és filmművészet mellett a zene-, a tánc- vagy a képzőművészeti műsorok is nagyon kellenének).
Az igazi művészet a minőséget közélvezhetően megmutatni.

bgp 2012.05.21. 22:39:54

Kicsit demagóg a kérdésfeltevés. Persze, ha nem csak a Marslakókból vennének vissza, simán összekaparnák a lóvét.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2012.05.21. 22:42:20

Az LMP elméletileg liliomfehér múltú párt a fiatalsága miatt. Tehát igenis felkutathatná az eltelt 22 év kétes üzleteit, a politika és pénzvilág összefonódásait, a elsietett privatizációt és minden mást.
Az állami támogatás eltörlését jó ötletnek tartom, ugyanakkor mocskos egy geci húzásnak Orbántól, mert a "győztes mindent visz" gőgje árad ebből az ötletéből is. De vonja meg. Majd nézni fog a gülü szemével, amikor 2014-ben a nyája mögül előugrálnak a kivert kutyák és éhező farkasok.
Gyerünk LMP, ne picsogj, kovácsolj kardot magadnak az ellopott 22 évből! Lesznek elegen, akiknek tetszeni fog a másmilyen harciasság.

Jofiu 2012.05.21. 22:50:09

@salytóskifli:
az 1%-ot te döntöd el évente, hogy kinek adod...
és úgy is dönthetsz, hogy nem adsz senkinek....
ennyi

3dom'f'speech 2012.05.21. 22:53:53

inkább a döglött pártoddal foglalkozz, te szerencsétlen szadesz-csinovnyik karácsonygerike

Jofiu 2012.05.21. 22:58:02

@salytóskifli:
"nagyon kemény munka van mögötte"
Ebbe hadd ne menjünk bele jó?! Talán olvasd újra figyelmesen mit írtam az utolsó mondatomban, és akkor láthatod, hogy nekem ezt hiába mondod. Szia.

Kaaaroly 2012.05.21. 23:20:09

Mindig jó olvasni a sok kultúrált, kiművelt kommentet. Itt nem erről van szó, hogy mindenképp pont a Marslakók szűnjön meg. Hanem, hogy mennyire demagóg és álságos az Orbán-féle javaslat. Ez csak egy példa. Ismétlem még egyszer egy példa ennek illlusztrálására.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.05.21. 23:27:53

Matolcsy két törvényjavaslatot is elnézett!
A héten két, az EU kötelességszegési eljárásában vállalt feladatát is teljesíthette volna a kormány a jegybanki függetlenséget sértő jogszabályok módosításával, de Matolcsy miniszter mindkét javaslatot elrontotta. Így a héten a médiatörvény módosítása és a gyermekbarát igazságszolgáltatásról szóló törvények elfogadása lehet a két legnagyobb dobás.
A héten két olyan javaslatról is szavaztak volna, amelyre a kormány az Európai Unió kötelességszegési eljárásában vállalt kötelezettséget. Matolcsy György javaslatára az alaptörvényt és a jegybanktörvényt is módosították volna, de a miniszter mindkét javaslatában nevetséges hibák voltak - az alaptörvényt módosító javaslatban nem találta el a törvény nevét, amit beemelt volna az alkotmányba, a jegybanktörvényből pedig teljes egészében törölte volna azt a passzust, amely a monetáris tanács tagjainak kinevezését szabályozza -, így egyikről sem tudtak volna zárószavazást tartani.
Ráadásul a minisztérium elfelejtette leadni a törvényjavaslatokhoz a támogatott sort, azt a papírt, amin közli, melyik módosító indítványokkal ért egyet. Így végül inkább levették a napirendről a javaslatokat, amelyeket így leghamarabb már csak júniusban fogadhat el a parlament.

Bóvli kormány, bóvli ország!

Orbán az egyházak állami pénzeit is zároltatni akarja a pártoké mellett!

villamos alóli kacaj 2012.05.21. 23:36:43

Öko párt-öko gazdálkodás.
Kevesebb levegő vétel, több asszimiláció!

salytóskifli 2012.05.22. 00:10:56

@3dom'f'speech: Ó, ez is nagyon jó ellenérv.

salytóskifli 2012.05.22. 00:17:51

@Gamma Leonis: Azért ez nem így van. Magyarország nem Amerika, ahol az embereknek a vérükben van, hogy nekik kell eltartaniuk a pártokat. Az LMP azért tudott bekerülni, mert bízhatott abban, hogy ha bejut, vissza tudja fizetni a kampány költségeit. Ha csak magántámogatás van, akkor vagy lemész kutyába és eladod magad az oligarcháknak vagy megbuksz. Tudtommal Európában majd mindenhol állami párttámogatás van, nagyon helyesen. Sokkal olcsóbb és korrektebb ez, mintha Simicskák és Kapolyik zsebében lennének a pártok.

Persze, az LMP így is felveszi majd a harcot, de azért ez olyan, mintha futóversenyen valaki biciklivel indulna, és még indulásnál fel is buktat.

salytóskifli 2012.05.22. 00:26:50

@Jofiu: Hát ha szerinted olyan könnyű pártot alapítani, programot alkotni és ehhez támogatást is szerezni, akkor rajta, próbáld meg! Sokan megpróbálták, sokan pofára estek.

Nem lenne szerencsés, ha a támogatások az adózók kénye-kedvétől függene évről évre. De elvileg lehetséges lenne így is, én nagy különbséget nem látok. Illetve egy nagy hátrányt igen, hogy iszonyú pénzeket költenének a pártok 1%-os reklámra ahelyett, hogy a dolgukat végeznék. Szóval semmi értelme nem lenne az egésznek.

vauvauvau 2012.05.22. 00:39:19

Jáksó Orbán egyik munkatársával haverkodik, ezért kapta meg ezt a zsíros állást. Feltétele:
az RTL2-re -az alacsonyabb nézettségű adóra-kell likvidálni a kormányt bíráló műsort.
Plusz zsarolás még az RTL-nek: A Fidesz cégei nem fognak hírdetni az RTL-en.

Ezért adta be a derekát az RTL.

dr. Közbiztonság Szilárd 2012.05.22. 00:56:39

Kedves Karácsony Gergely!

Én elhiszem, hogy szeretnétek még többet lopni, ingyenélni (élősködni) a nyakunkon az általunk befizetett kurva magas adókból, de lófaszt a seggetekbe.

Ha nem bír eltartani benneteket a tagságotok meg a támogatóitok, akkor dögöljetek éhen - vagy menjetek el dolgozni!

Havi 1-2 milliót kapni láblógatásért, semmittevésért, a munkahelyre (Parlament) be sem járva persze sokkal egyszerűbb, de hát az apátok büdös faszát, hogy lágy legyek és nőies.

Elegünk van belőletek!

Egy kurva kanyit se egyik pártnak se, és az egyházaknak se!

dr. Közbiztonság Szilárd 2012.05.22. 00:58:10

@Orbán," zárolom az egyházak állami pénzeit is"!:

"Orbán az egyházak állami pénzeit is zároltatni akarja a pártoké mellett!"

Nagyon helyes!

Már rég ezt kellett volna tenni!
Amelyiket nem tartják el a hívei, arra az egyházra semmi szükség. Lehet elmenni a papoknak is dolgozni!

Jofiu 2012.05.22. 01:31:40

@salytóskifli:
Utoljára hadd próbáljak segíteni. Ez lenne az egyik esszenciája az utolsó mondatomnak: 'teljesítménye'.
A pártalapítás és maguk reklámozása kurvára nem teljesítmény!!!! Még ha bele szakadnak akkor se. Melléktermék a képviseletben. Keményen hajtanak a semmiért, a pártok léte nem a cél! Eszköz. Elfeledkeznek a célról, míg magukkal és egymással tökölnek.
Majd én is építek egy Jofiu rajongói klubot és reklámozom meg pénzt próbálok harácsolni, de ezzel senkinek nem lesz semmivel jobb!!! (kivéve engem persze) Aztán elmondom de kurva jól hajtotam, ide a manit!

"Nem lenne szerencsés, ha a támogatások az adózók kénye-kedvétől függene"
Na jó, belőled elég, komolytalan vagy. Fizessenek oszt kuss, mi? Ne legyen egyenesen 20 évente választás? Ne kelljen aggódniuk a négyévente változó bevételeiken a keményen a választókért, jaj, bocs, a magukért(!) hajtó pártoknak? Ne a fránya szeszélyes adófizető választókon múljon a bevétel? Ejnyebejnye, ez nem járja, hogy húsbavágóan számonkérik a fizető, eltartó alkalmazók az eltartottat, alkalmazottat, hogy néz már az ki!!? Fix pénzeket a pártoknak, ne függjenek az adófizető állampolgároktól, mert az nem szerencsés!!!? Ne zsongítsál már!
Kényelmesebb az összes szavazóképes állampolgártól függeni a helyett, hogy az adófizető szavazópolgároktól függenénk, mi? Elismerem, és is szerettem volna, ha elvehettem volna apu pénzét anyuval és öcsivel egyetemben a többségi szavazattal, csak ez nem járja.
Elég volt belőled.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.05.22. 02:02:19

@dr. Közbiztonság Szilárd:
"de hát az apátok büdös faszát, hogy lágy legyek és nőies."

Huhh, azannya.

Sem lágy, sem pedig nőies nem vagy - sokkal inkább szimpla tahó és nettó ostoba.

Ha kicsit is jártas lennél a téméban (pártok állami támogatása) akkor nem írtál volna oly idióta kommentet, mint amit sikerült és nem fröcsögtél volna úgy a szerzőre (és minden politikusra), ahogy.

Elhiszem neked, hogy a társadalom legkiszámíthatatlanabb és eghasznavehetetlenebb rétegének a politikusokat tartod, és ebbéli véleményed lendületét az igazsághit pőre izomereje adja, de sajnos tévedsz:
ugyanis nem attól ingyenélő egy politikus, hogy a pártja állami (köz-) pénzt kap, hanem mondjuk attól, hogy úgy szavaz meg pl. egy alkotmányt (alaptörvényt, pardon) érintő javaslatot, hogy el sem olvassa, mi van benne (nincs is rá ideje, mert egészen véletlenül 5 perccel zárás előtt tolta be valaki egyéni módosító indítványként). Egy alaptörvényt. Szép ugye?

Szóval, csak gombot nyomogatni jár be. De a szerző nem része ennek a halmaznak.

Nota bene, mit szólsz ahhoz, hogy egy párt, vagy akár egy egyház (sőt, az sokkal inkább) akár közfeladatot is elláthat?
Meglep, igaz?

Nem azzal van itt baj, hogy a pártok (egyházak)állami (köz-) pénzt kapnak a nagykalapból, hanem azzal, amit nem onnan kapnak, s amivel nem is számolnak el (a Fidesz székház eladása (MDF-fel közös ügy) mond valamit, ugye?

Ami pedig a spórolást illet: nem a pártok 2 Mrd forintja hiányzik a költségvetésből, hidd el - másra megy el a pénz és ezres a szorzó.
Ebben a témában a Marslakók sem több, csak egy jó (illetve rossz) példa arra, mennyire porszemnyi kérdés is a pártoknak adott állami transzfer.

A befizetett adókról pedig tudnék mesélni, ugyanis elég sokan elég sok adót csalnak ebben az országban, nyugi.
Inkább ezen rugóznál....

@XVII. Röfé:

Korrekt és tiszta hang, köszönet érte!

Ezzel együtt: ne tegyünk egyenlőségjelet a régmúlt TV-s produkciói (pl. Zenés tv-színház, amit imádtam) és a mai köztévés teljesítmény közé, galaktikus ugyanis a távolság, s így a pénz kérdése is más aspektusből látszik. KG írása csak egy példa arra, hogy bóvlira bezzeg megy a pénz - elvenni szerintem ő se javasolná, ha mondjuk Abigél-, Kántor-, vagy A Fekete Város-szintű TV-játékok készülnének a királyi tv-ben.
De az említett sorozat példa abban az értelemben is, hogy producere érintettsége kormányközeli körökkel egyértelmű, s ebből adódóan sokkal inkább számonkérhetőbb a műsoron a minőség - már csak korrupció látszatának kivédése okán is.

De sajnos igaza van: 22 éve lejtőn van az ország, leginkább morális és gondolati, mintsem gazdasági értelemben (bár e kettő véleményem szerint erősen összefügg).

gerdo 2012.05.22. 05:08:57

En azt mondom amit ez az ember csinal azert kotel jar.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.05.22. 07:48:51

@Elhárított királycsel (ex-Zébácsi): :x

akkor azért felsorolnád, hogy Gergőke milyen jó, és hasznos dolgot tett eddig az országért az adófizetők pénzén?

az ilyen demagóg írásokon kívűl, mint ez...

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.05.22. 08:13:31

@wmiki: Ezt a demagóg írást nem ő, hanem te írtad :P

Kutchek (törölt) 2012.05.22. 08:33:19

A Jobbik az LMP állami támogatás nélkül is be tudott juni a parlamentbe.
Ahelyett, hogy a fidesz állami megrendeléseken keresztül történő feltőkésítését támadnák, inkább a saját potyapénzükért lobbiznak.

nova76 2012.05.22. 08:53:48

Szerintem az MTV-t simán megszüntethetnék. Rossznak tartom hogy közpénzből finanszírozunk egy sokad rangú televíziót. Amiről ráadásul sosem mosható le, hogy mindig az aktuális politika irányítja.

algi 2012.05.22. 09:01:16

@wmiki: Csak mert nincsen rá bizonyítékod, még tehetett jókat. Vagy te a szeretet létezésében sem hiszel?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.05.22. 09:07:16

@algi: :x

amit nem lehet látni az nincs!
ezt minden értelmiségi/liberális/ateista tuggya, ezért is fogadják el kétkedés nélkül a tudomány szent tanait

szóval... mit láttunk, milyen jó dolgot tett az ország érdekében gergőke?

algi 2012.05.22. 09:41:46

@wmiki: Sajnos a tudomány csak az anyaggal tud foglalkozni, a tettek meg nem anyagból vannak, ezért sose tudjuk meg, hogy miket tett és miket nem, úgyhogy az alapján kell döntenünk, hogy érezzük-e Karácsony Gergely mindent átható szeretetét vagy sem.

salytóskifli 2012.05.22. 09:44:07

@Jofiu: Kedves Uram! Nem szorulok a segítségére. Ha Ön nem képes vitatkozni, azt rendkívül sajnálom, én megpróbáltam. A mondataimból kimazsolázza, ami megfelel a téveszméinek és az ellen harcol.

A pártok feladata nem maguk reklámozása, én sem ezt írtam. Ha ezzel nincs tisztában, hogy egy képviseleti demokráciában mi a pártok dolga, akkor valóban nem érdemes vitatkoznunk.

A jelenlegi rendszer se annyit jelent, hogy fizessenek és kuss, hiszen a választáskor leválthatják a nekik nem tetsző hatalmat, kiejthetik a nem szimpatikus pártokat. Leírtam, mi lenne a probléma az 1%-os működéssel, de még csak meg se próbált rá válaszolni, helyette fröcsög. A választásoktól függő pártfinanszírozás abszolút nem jelent fix pénzt, lásd az Szdsz és az MDF példáját.

salytóskifli 2012.05.22. 09:46:18

@Kutchek: Persze, de úgy tudott bejutni, hogy a várható eredményre bazírozva hitelt vett fel. Álságos dolog potyapénzről beszélni, miközben a hatalomban levő párt a strómanjain keresztül korlátlanul jut pénzhez.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.05.22. 13:22:56

@iii: tehát akkor mellébeszélt egész "munká"ssága alatt, ahogy az szdsz... :x

vagy volt olyan megszólalása, ami konstruktív, megvalósítható lépésekből állt, és kivezetné az országot (világot) a válságból

ha volt, akkor biztos van arra linked, mert a mellébeszélésről látom van sok

2012.05.22. 13:54:07

@wmiki: Igazad van, nem választotta ketté a Vörös-tengert és nem vezette a népet az Ígéret földjére sem...

Könnyű kézzel mellébeszélésnek állítasz be egy kétéves parlamenti munkát és a jelenlegi parlament legbátrabb beszédét is. Lelked rajta.

coni 2012.05.22. 15:40:30

Kerényi elárulta tegnap az ATV-n, eddig szoclib kultúra volt, most jönnek ők a jobboldali kultúrával mert - szerinte- egyetemes kultúra nem létezik. Jobb ha belenyugszunk, hogy a kötelező bigott kereszténység minimum 3 gyerekkel, Orbán-giccs olajba öntve , Dörner üres újszínháza, és a Marslakó a kormánnyal együtt érkezett csatolt árú, amiből még a Marslakó a legigényesebb. De ha ez az ára, hogy megszabaduljunk a jobboldali "kulrúrától" én még a Marslakót is beáldoznám.

coni 2012.05.22. 15:50:18

@wmiki:
szóval... mit láttunk, milyen jó dolgot tett az ország érdekében gergőke?

Gergőkének az a jelentősége, hogy ő nyugodtan megkérdezheti a parlamenti vitában, hogy miért mutyizunk már megint, mert neki nem kell félnie, hogy előbányásszák a piszkos ügyeit. Magyarországon ezt már kevesen mondhatják el magukról a parlamentben.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.05.22. 22:33:17

@iii: milyen munkát, könyörgöm???
miféle munkáról papolsz?

ekézi a fideszt? ehhez nem kell százezres fizetés, indexes bloggerek tucatjai csinálják ingyen és örömmel

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.05.22. 22:34:07

@coni: ...még... :x

ennyi erővel lehetne ott egy újszülött, vagy egy majom is
annak sincsenek ügyei... egyelőre

2012.05.23. 08:28:28

@wmiki: Egyrészt nagyon nem mindegy, hogy valaki a Parlamentben ekézi a Fideszt vagy egy mezei blogban. A kettő között több nagyságrend különbség van.

Éppen emiatt a felelősség miatt egy ilyen "ekézést" is alaposan elő kell készíteni, nem lehet csak úgy a habokra alapítani. Egy blogger bármit megtehet, bármilyen ökörséget leírhat, bármilyen összeesküvési elméletet konstruálhat, senkit nem érdekel, legfeljebb röhögünk rajta. Egy parlamenti hozzászólással ez nem így van.

Az idézett felszólalás azért is volt különleges, mert heteket kellett arra várni, hogy erre a miniszterelnök válaszoljon és elég nagy port vert fel a válasza, miszerint nem léteznek hazai oligarchák.

Ezenkívül Karácsony (és az összes többi LMP képviselő is) számtalan módosító javaslatot, törvényjavaslatot nyújtott be, KG leginkább a pártfinanszírozás, a választási törvény, a médiatörvény, stb. körében.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.05.23. 09:14:02

@iii: :x

kiemelnéd a lényeget, mert én sok mesét hallottam már (pl. evolúció elmélet), de sajna engem csak a tények érdekelnek

milyen érdemi munkát végzett gergőke, mit köszönhetünk neki, és a csodálatos lmp-nek?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.05.23. 09:17:26

(ha nem megy, adok ötleteket:
munka alatt általában valamilyen építő jellegű tevékenységet értünk

pl. benyújtott már valamilyen javaslatot, ami konkrét, megvalósítható lépésekből áll, teljes háttértanulmánnyal, és elmondja, hogyan lehetne kivezetni az országot(világot) a válságból??
csinált ilyet?

vagy legalább felásta valakinek a kertjét?
mert pl. az is munka, igaz, azért nem jár több százezer forint, havonta :x
legalábbis nem mindenkinek.... :x)

coni 2012.05.23. 09:42:53

@wmiki:

Igen, de egy majom nem hívná fel az ország figyelmét a korrupciós közbeszerzésekre.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.05.23. 11:33:22

@coni: :x

mert eddig minden ember úgy tudta, hogy nincs korrupció, és ezt csak a fidesz vezette be, de most egy teljesen új dolgot mondott el gergő, és így már sokkal előbbre vagyunk, igaz?

coni 2012.05.23. 12:00:55

Sajnos előbbre csak akkor jutunk ha ki is vizsgálják a gyanús közbeszerzési eljárásokat. A közvélemény nagyon szeretné ha végre tényleg elkezdődne a kivizsgálás és felelősségre vonás (természetesen politikai hovatartozástól függetlenül). De ez csak akkor lehetséges ha olyan ember kezdeményez aki maga nem érintett. Ilyen pedig nem sok van. Nem értek veled egyet abban, hogy hagyjuk Simicskát is lopni, ha már egyszer Hagyó is lopott. Inkább ültessük le mindkettőt. És itt jön a képbe Gergőke..

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.05.23. 12:53:14

@coni: :x

nos.. én meg abban nem hiszek, amiben te... ha a hős gergőke kerül hatalomra, akkor majd ő...

ő nem az ismerőseinek fog munkát adni, hanem majd ő vadidegeneket bíz meg azzal, hogy csináljanak meg valamit, a haverjait direkt elzavarja, nehogymá őket támogassa...

persze lehet, hogy mégis így lesz, és ő a tökéletes ember, aki sosem hibázik, de azért előbb szeretnénk látni, mégis milyen építő jellegű dologra képes

2012.05.23. 14:43:39

@wmiki: Most azért dolgozzak, hogy neked legyen mit utána lesajnálni? Nem, édes öregem, nézz utána tenmagad. Az említett parlament.hu oldalon megtalálod az összes benyújtott indítványt. Az LMP honlapja folyamatosan hírt ad arról, miket csinálnak.

salytóskifli 2012.05.23. 14:47:42

@wmiki: "benyújtott már valamilyen javaslatot, ami konkrét, megvalósítható lépésekből áll, teljes háttértanulmánnyal, és elmondja, hogyan lehetne kivezetni az országot(világot) a válságból?"

Hát persze. A kormány, akinek több száz szakértője van és milliárdos költségvetése erre, letett ilyet? Ezt pont egy szem ellenzéki képviselőtől várod el? Teljes háttértanulmány, agyam eldobom...

Agyalap 2012.05.23. 16:44:41

@emmersson: Ajánlanék egy szövegértési tanfolyamot, mielőtt megint lehülyézel.
Nézettség/minőség? Mi van? Idézz már tőlem légyszi...

Agyalap 2012.05.23. 16:48:47

@emmersson: Ajánlanék egy szövegértési tanfolyamot mielőtt megint lehülyéznél.
Nézettség/minőség? Mi van? Idézz már tőlem légyszi...

Agyalap 2012.05.23. 16:49:28

Na ez kétszer ment el... :(

Ned Udky 2012.05.24. 09:04:44

Gergő!

Bármit mondasz úgyis demagógnak minősítik a fityesz droidok, úgyhogy javasolnék én Neked valamit.
Vesdd fel a T.Házban, hogy fizesse be az Államadósság Elleni Alapba a FIDESZ a 20 évvel ezelőtt jogtalanul eladott székház árát, csak úgy szimplán, kamat nélkül és máris nullszaldós a történet 1 évre, mivel az kb. 3 Mrd forint volt akkoriban.
Egyúttal remélem, hogy az akkoriban talán még nem is élő, de most bőszen posztolgató pártkatonák belegondolnak, hogy mig manapság az ÖSSZES párt kap évente 3 milliárd forintot, aközben a FIDESZ, meg a mára már agyhalott MDF a '90-es évek elején jogtalanul szerzett meg ekkora összeget fejenként, akkori értéken.
Ahogy már azt leírták előttem: "Egyenlő utak, egyenlő esélyek." Aztán a fityesz hozzáteheti a sándor györgyi poént: "Én biciklivel megyek."

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.05.24. 09:14:10

@iii: :x

a (mellé)beszédélesen kívűl, valami rendes munka, amitől jobb lett a világ... olyat nem tudsz róla?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.05.24. 09:16:32

@salytóskifli: :x

mondtam már, fikázni az indexes vérpistike is tud, de egy képviselő tehetne is valami építő jellegűt, ha már fizetést vesz fel a semmiért

@Ned Udky: :x

világos beszéd ez... aki fideszes, az droid, az nem ember... gratulálok, igazi "liberális"-ok vagytok... akár adolf hitler...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.05.24. 09:29:17

@coni: megpróbáltam a fejeddel gondolkozni, és elképzelni a jövőt... kérlek javíts ki, ha te másként képzeled...:

2014-ben 51%-ot szerez az LMP-MSZP-DK-Jobbik nagykoalíció, és végre hatalomra jut.
Dopeman a köztársasági elnök, ahogy demokratikusan eldöntötték, és az LMP adja a miniszterelnököt, mert a SzentFerenc hajlandó (????) beérni egy kisebb poszttal, mint mondjuk az igazságminisztérium...

szóval Gergő az elnök.... jönnek hozzá a barátja, legyen mondjuk Tibi:
-Te Gergőkém... tudod van a vállalkozásom, a bohóciskola, ahol bohocókat képzünk... elég rosszul megy a szekér mostanában, nehéz elhelyezkedni a bohóc szakmában.... sok volt a kiadás is, amivel a kampányodat támogattam... nem tudnál segíteni?
-Figyelj ide Tibikém... épp most akarunk csinálni egy nagy közbeszerzést, úgy gondoljuk jó lenne, ha még több bohóc lenne az országban, mert az emberek nagyon szomorúak, és a bohócok jobb kedvre derítenék őket. Meg aztán ők ránk szavaznának úgyis... Több milliárdos biznisz...
-Juj de jó lenne Gergő... az én iskolám nagyot szakíthatna....
-No igen, de arra gondoltam, hogy te nem indulhatsz... Mit írnának rólam az index címlapon? Hogy én korrupt vagyok? Hova jutna a világ?
-Igazad van...
-Inkább ara gondoltam, úgy írjuk ki a tendert, hogy egy külföldi multi nyerje meg, egy idegen, akit senki nem ismer. Aztán a külföldi majd éhbérért kiadja a munkát alvállalkozóknak.
-Hú... hát az is valami, bejönne néhány fillér...
-Igen de te ott sem nyerhetsz, mert a barátom vagy. Igaz, hogy te képzed a legjobb bohócokat, ráadásul magyarokkal dolgozol, de ha alvállalkozóként bejutnál, akkor is korruptnak tűnnék. Remélem megérted Tibikém, fő a becsület...
-Igazad van Gergő, a barátság nem számít, nem is értem hogy gondolhattam, hogy segítesz, csak azért mert gyermekkorunk óta ismerjük egymást, és már eddig is több milliót öltem a kampányodba.
- :( Elég szomorú, hogy ilyen korruptnak gondoltál, amikor tudod, hogy rám sose számíthatsz, én olyan barát vagyok.
- Bocsáss meg Gergő...
-Most az egyszer elfelejtem... De legközelebb még több pénzt tolj a kampányomba, mert különben vége a barátságunknak! Onnantól kezdve nálam elvágtad magad, csak korrupt barátaid lehetnek, akiket lefizethetsz!
-Jujj, az rettenetes lenne! Gazemberekkel haverkodni, akik segítenének, ha bajba jutok... nincs is annál rosszabb...
-No azért ám Tibor! Most elmehetsz... sok fontos dolgom van még.

Agyalap 2012.05.24. 09:44:50

@wmiki: Bár nem láttam az általánosítást ami szerint minden fideszes droid, de a legutolsó hozzászólásod sok mindent elmond...
Most akkor jó dolog az uram-bátyámkodás vagy nem? Biztos jó lehet, ha egyszer ez megy most az egész országban... Aztán meg az LMP-t megvádolni a közbeszerzések lenyúlásával - enyhén szólva kacagtató. Egyrészt, mert a kormányzás közelébe sem fognak kerülni 2014-ben, másrészt meg a fidesznél nagyobbat már senki nem tud kikanyarítani a közbeszerzésekből.
Csak egy példa: óriásplakátok. Nocsak hát nem Simicska érdekeltség? Miért lehet vajon, hogy óriásplakáton hirdetik a Marslakókat, a CBA 20. születésnapját, a MÁV projektjeit, stb.
Volt olyan elfogadott törvény amelyik szerint óriásplakát nem lehet 50 m-nél közelebb az úthoz. Hát nem pont lesz@rja mindenki? Érdekes...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.05.24. 09:51:51

@Ned Udky: itt van tessék

de más indexes blogok más kommentjeit is meg lehet nézni, hogy vélekednek, ezek a magukat liberálisnak hazudó, felsőbbrendű értelmiséginek képzelő lények más emberekről

tehát akkor te is úgy gondolod, hogy Gergő olyan barát, aki soha nem segít másoknak?
és ha nem ők, akkor ki jut a hatalomba 2014-ben?

Agyalap 2012.05.24. 10:06:20

@wmiki: Nem kicsit álságos a kérdésed.
Hogy ki jut a hatalomba? Nincs SEMMI esélye semmilyen tömörülésnek, hogy leváltsa a fideszt. Hogy miért? Nyilvánvaló:
- az MSZP teljesen hiteltelen és komolytalan. Nem hajlandóak kirúgni a régi pártkatonákat, nincs egy értelmes ötletük vagy megnyilvánulásuk.
- a DK a saját vezetője miatt szopja be a lőcsöt, Gyurcsány is a múlté már (sajnos még nem egészen)
- Az LMP komolytalan és nem egységes. Újoncként nincs (és úgy látom nem is lesz) szélesebb támogatása.
- A Jobbik a legígéretesebb párt, de nem vállalják fel az emberek nyíltan, nem szalonképes. Lennének értelmes és jól nyilatkozó emberei, de időről időre tesz a gyenge eredményeiért.
- Minden ellenzéki párt a másikakat is b@sztatja, soha összefogni nem fognak.
- A civil kezdeményezések kevesen vannak, és igen gyengék még. Ettől függetlenül a fidesz igyekszik kitekerni a nyakukat már most.
- Bármit tesz valaki a fidesz egyeduralom ellen, az állami apparátus beindul, és elássák. Agyonhallgatják, felreppentenek más bulvárhülyeséget, vagy csak egyszerűen ráuszítják az MTI-t hogy lejárassa.

Nem is merem már megemlíteni, a választók regisztrálását, az a hab a fidesz "választási" sz@rtortáján...

salytóskifli 2012.05.24. 10:23:16

@wmiki: Letett, megmutatták, hol találod meg.

salytóskifli 2012.05.24. 10:30:08

@wmiki: Faszságokat írsz le, már megbocsáss. Csak így az elejéről, nem olvasom le az egész agymenést:

1. SOHA nem lesz nagykoalíció a Jobbikkal. Karácsony ezt egyetlen célból javasolta - gondolatkísérletként - , hogy a parlament módosítsa a Fideszes alkotmányt, majd újra kiírjon egy választást. Egy ilyen összefogás meg nem 51%-ot szerezne, az biztos. Tehát nem lenne nagykoalíció.

2. Dopeman semmilyen módon nem köztársasági elnök-jelölt. Hogy a Milla játékából ő jött ki győztesen, az egy dolog, semmit nem jelent az égadta világon. A Milla is rájött, hogy hülyeség volt az egész ilyen formában.

A többit hagyjuk is.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.05.24. 10:34:40

@salytóskifli: :0

1. hát akkor ki lesz 2014-ben?

2. és akkor Gergő TÉNYLEG olyan barát, akire nem lehet számítani? Ezek szerint a liberális szótárban a "barát" szó, is olyan, mint a "munka", aminek semmi köze az eredeti jelentéséhez, sőt, épp az ellentétét jelenti?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.05.24. 10:38:48

@Agyalap: :x

igen, erről is volt már szó több ajvékoló blogban

ez az előzetes választói regisztráció tényleg a diktatúra legnyilvánvalóbb megjelenési formája, és olyan fejletlen, elmaradott országokban van, mint Franciaország, vagy az USA
a mocskos diktátorok... :x

salytóskifli 2012.05.24. 10:42:34

@wmiki: 1. aki kormányt tud alakítani, az lesz
2. a kérdéset teljesen értelmetlen, így nem lehet rá válaszolni. Kinek barát? Neked? Miért érdekes, hogy milyen barát?

Továbbá: liberális szótár nem létezik. Gergő nem liberális olyan értelemben, ahogy te gondolod. A munka ugyanezt jelenti mindenkinek, de ellentétét semmiképpen sem. Az, hogy te egy kormánykritikát tartalmazó felszólalásra felkészülést nem tekintesz munkának, az a te egyéni szoc. problémád, de mint már kifejtették neked, az LMP, Karácsonnyal együtt, több törvényjavaslatot is benyújtott.

Most segítek, itt elolvashatod:
parlament.hu/internet/plsql/ogy_irom.irom_kepv?P_CKL=39&P_AZON=k104&P_ONALLO=I&P_NEMONALLO=I&P_FOTIPUS=null&P_FOTIPUS=T&P_TIPUS=null&P_TARGYMOD=null&P_NONFOTIP=null&P_NONTIPUS=null

Nem unod még?

Agyalap 2012.05.24. 10:49:43

@wmiki: De most komolyan?
Ne fárasszuk már egymást! Akkor hasonlítgathatsz a piszok diktatórikus USA-hoz, ha a választási rendszerünk csak egy kicsit is köszönőviszonyban lesz egymással. (Az életszínvonalunkról már nam is beszélek.)
Az egy fordulós választásokra az öntudatos fidesznyikek szépen fognak készülni, regisztrálnak, szavaznak. Ez idáig rendben is van. Az emberek nagyobb része (tudom hogy a kétharmad a fideszé), aki talán el is menne szavazni, a plusz procedúrát pont le fogja sz@rni, így még a papírját sem dobhatja be az urnába. Következtetés: 2014-ben a zemberek 80%-a a kormányt támogatja és felhatalmazást ad nekik a további esztelen és logikátlan kormányzásra, a magyarok (persze csak egyesek) segítésére.
Nem akarok teljesen demagóg lenni - ez a "20%" hibája de lássuk be, mindenki annyira kiábrándult és fásult, hogy borítékolom ezt az eredményt.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.05.24. 10:50:53

@salytóskifli: akkor segítek

a konzervatív szótár szerint:

barát: - akinek segítünk, akire számíthatunk (vagyis NEM az, aki segített nekünk, aztán lerázzuk)

munka: - valamilyen építő jellegű tevékenység vagy folyamat (vagyis NEM a fikázás, ami az indexes blogokon is előfordul)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.05.24. 10:52:44

@Agyalap: :x

ez feltételezés írjál indexes ajvékoló blogot, vagy foglalkozz az evolúció elmélettel

TÉNY: az előzetes regisztráció, több demokratikusnak nevezett országban működik, és senki nem ajvékol, hogy ott diktatúra van

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.05.24. 10:55:40

@Agyalap: (egyébként abban egyetértek, hogy 2014-ben újra a fidesz jut(hat) hatalomra, de ez nem az ő hibájuk :x)

salytóskifli 2012.05.24. 10:57:32

@wmiki: Franciaországban nincs regisztráció, a 18. évet betöltöttek automatikusan felkerülnek a választói jegyzékbe.

en.wikipedia.org/wiki/Elections_in_France

Agyalap 2012.05.24. 10:59:38

@wmiki: Látom megértetted amit írtam. Ülj le, egyes.

salytóskifli 2012.05.24. 10:59:55

@wmiki: Nincs liberális meg konzervatív szótár. Nekem ezek ugyanezt jelentik.

A különbség, hogy a parlamenti felszólalás az nem fikázás. A munka sokfajta lehet, a beszéd is munka, a színész is dolgozik például, amikor verset mond. Ez mind "építő" tevékenység.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.05.24. 11:17:57

@Agyalap: @salytóskifli: látom nem értettek meg, biztos velem van a baj, megpróbálom még egyszer

TÉNY: előzetes regisztráció, több, nyugati, fejlettnek nevezett demokráciában is létezik

(de még mindig nem értem... ha nem is így lenne... akkor is, mi az alternatíva 2014-re?)

Agyalap 2012.05.24. 12:13:14

@wmiki: "TÉNY: előzetes regisztráció, több, nyugati, fejlettnek nevezett demokráciában is létezik"
Ez a tény, ez honnan jön? Mint láttuk Franciaországban nincs regisztráció. Az USA-ban lehet hogy van, de nálunk nem az a rendszer fut mint ott.
És egyáltalán - miért kell a regisztráció (a szivatáson kívül), ha mindenki jogosult választani 18 év fölött?

coni 2012.05.24. 17:06:34

@wmiki:
Igazad van, ez az általad felvázolt jövő annyira félelmetes és valósághű, akkor inkább én is az elkerülhetetlen államcsődre szavazok: MNB kifosztása Varga segítségével, államcsőd majd az államosított vagyon szétosztása a haveroknak (sajna hozzá kell nyúlniuk a svájci bankszámláikhoz is) és az újraelosztás után jöhet is az újjáépítés. Addig is a Mol, Rába, Richter, Takarékbank, Kórházak, Vízművek paletta még bővítésre szorul.
süti beállítások módosítása